Jump to content

noen som har prøvd dette?


D.Toft

Recommended Posts

Der har du ordene jeg skulle ha brukt. Selv med sveisebrenner med ganske grovt munnstykke fikk jeg ikke opp tempen nok til at det smeltet bare av kontakten med metallet.

Og om du varmer direkte på loddet så oksyderer det. De få loddene jeg fikk bra så måtte jeg hjelpe litt til med direkte varme, og bruke en litt feit/gul flamme, og børste loddet utover for å få bort oksyderinga.

Jeg har også prøvd HTS-2000 og sleit også med å få opp nok temperatur. Måtte bruke 2 stk. amatør propanbrennere, men da funket det, etter litt tid, ok.

Har en forgasser og ett innsug som skal forsterkes med HTS-2000 eller Alutite, men jeg er ikke kommet så langt at jeg har fått gjort dette enda.

Aluminiumslodd TRENGER en helt ren flamme og acetylen er derfor ubrukelig til oppvarming av aluen. Det beste er en skikkelig god profesjonell høykapasitet propan / butan brenner.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du får komme med enda fler tips når du har prøvd deg på gasser og innsug ;)

Men det frister å kjøpe mer lodd om ikke annet bare for å øve seg litt mer. Og kanskje prøve å se igjennom innstruksjons cden denne gang :rolleyes:

Jeg har generelt lite erfaring med bearbeiding av alu, bortsett fra litt sliping og filing da. I motsetning til Trones her på forrige side som faktisk gjør/har gjort en del slikt igjennom jobb.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...