Jump to content

skru ned diffrensial


link

Recommended Posts

heisann ! søkte rundt i forumet menn fant ikkje det eg leitet etter.

 

lurte på om det er noe stress og skru av diffen på min sierra 86mod 2.0l gasser ?

skal ha den ned så eg kan sveise den :)

 

mvh steffen

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Greiere å bare sveise mens den står i bilen er det ikke ? Så slipper du ha ned drivaksler samtidig.

Ellers er det 2 lange bolter(eller var det 3) i forkant, og ett feste som går opp i gulvet i bakkant.

Hvis du plukker alt ned, vil det lønne seg å ha drivakslene 3/4 inni diffen, ellers kan det bli problemer å få det sammen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det holder med å skru ned bakre festet som sitter i lokket, da synker diffen ned sammen med traversen. Da tar man av lokket og sveiser den mens den sitter der.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

om det er noen her i bergen som kan sveise den for meg, mens diffen sitter på, så er det bare og gi en lyd.

 

grunnen til at eg sku ha den ned var pga en kompis kunne sveise den, men pga tilgjengeligheten på verkstedet så må eg ta den ned

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Om det er stikkaskler du har så er det ganske så enkelt. Ta av hjulene, så ta av tromlene. Om tromlene sitter så slå litt forsiktig med hammer. Skru ut de 4 skruene som holder spindelen fast til bærebrua. Det skal være hull igjennom spindelen til dette formålet. Etter å ha skrudd ut skruene er det vanligvis bare å trekke ut akslingene. Når du monterer akslene igjen skal du være obs på at boltmønstret på navene er usymetrisk, og passer bare en vei.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

noen som vet hvilke verktøy jeg trenger til å skru ned diffen ?

skal hente ny i morra så hadde vert kjekt å vite hva jeg trenger :)

 

 

Skralle og forlenger. 13mm og 15 og 17 og 19mm pipe, 13 15 17 og 19 mm fastnøkkel. Torx vist du skal ha skrudde akslinger, og 32mm pipe med stoor arm.

 

Pass på den eine 32 mm mutteren er links vist du ikkje har fått da med deg.

 

 

Ville og ha vaska tromlane og blåst utav alt bremsestøv etter gammalt.

 

crc eller anna middel er kanskje lurt og ha og.

 

hammer og dor....

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Skralle og forlenger. 13mm og 15 og 17 og 19mm pipe, 13 15 17 og 19 mm fastnøkkel. Torx vist du skal ha skrudde akslinger, og 32mm pipe med stoor arm.

 

Pass på den eine 32 mm mutteren er links vist du ikkje har fått da med deg.

 

 

Ville og ha vaska tromlane og blåst utav alt bremsestøv etter gammalt.

 

crc eller anna middel er kanskje lurt og ha og.

 

hammer og dor....

 

32mm hvor? Om det er den store sentermutteren du tenker på så har den ivertfall brukt å vært 41mm de gangene jeg har skifta hjullager, både framme og bake.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

32mm hvor? Om det er den store sentermutteren du tenker på så har den ivertfall brukt å vært 41mm de gangene jeg har skifta hjullager, både framme og bake.

 

 

 

Sorry, meinte 41mm :rolleyes:

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

32mm er typisk størrelse på hjulmuttere på lastebil ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...