Jump to content

My motor cologne v6


GranadaMK1

Recommended Posts

Heisann...

 

Tengte å hive en colongne i ene granadaen før sommeren har ett par alternativer.

http://scorpio.puslapiai.lt/pages/cologne_en.html

 

•2.8i OHV EFI (PRE) injection with catalyst

•2.4i OHV EFI (ARC) injection

•2.4i OHV EFI (ARD) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRC) įnjection

•2.9i OHV EFI (BRD) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRE, BRF) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRG) injection with catalyst

 

Har en BRE med en gåen toppakning og 4x4 bunnpanne stående.

 

Har mulighet til å kjøpe en BRC, BRD eller PRE av en jeg kjenner.

 

Er BRD eller BRC jeg vurderer å kjøpe da.

 

 

Er det noen merkbar forskjell på de orginalt?

 

Planene var egentlig å sette den i orginal nå og så ta av toppene på min BRE og høvle av de litt. Så få en kompis til å porte de og insuget til senere. Sette det sammen med grenrør og en annen kam ettepå.

 

Noen forskjell på om jeg begynner med BRC eller BRD som utgangspungt da? Eller bare ta den som har best "historie" Noe forskjell på å bruke den som har luftmengdemåler eller den med map?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Heisann...

 

Tengte å hive en colongne i ene granadaen før sommeren har ett par alternativer.

http://scorpio.puslapiai.lt/pages/cologne_en.html

 

•2.8i OHV EFI (PRE) injection with catalyst

•2.4i OHV EFI (ARC) injection

•2.4i OHV EFI (ARD) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRC) įnjection

•2.9i OHV EFI (BRD) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRE, BRF) injection with catalyst

•2.9i OHV EFI (BRG) injection with catalyst

 

Har en BRE med en gåen toppakning og 4x4 bunnpanne stående.

 

Har mulighet til å kjøpe en BRC, BRD eller PRE av en jeg kjenner.

 

Er BRD eller BRC jeg vurderer å kjøpe da.

 

 

Er det noen merkbar forskjell på de orginalt?

 

Planene var egentlig å sette den i orginal nå og så ta av toppene på min BRE og høvle av de litt. Så få en kompis til å porte de og insuget til senere. Sette det sammen med grenrør og en annen kam ettepå.

 

Noen forskjell på om jeg begynner med BRC eller BRD som utgangspungt da? Eller bare ta den som har best "historie" Noe forskjell på å bruke den som har luftmengdemåler eller den med map?

Med så stor deletilgang og en "handy" kompis så er mulighetene store her og hvis du overser de forskjellige betegnelsene og benevnelsene og velger de beste delene så blir dette bra. Husk å porte bort "blomberingen" rundt innsugsventilen i forbrenningskammeret på 2,9 toppene.

2,9 motoren har egentlig kun 2 feil; lavkomp. stempler og en innsugsmanifold som er tilpasset 2,4L motoren. (Som med unntak av oljepumpen og veivakslingen er det totale boss, akkurat som 2,0 V6.)

Hvis du setter "høykompstemplene" fra 2,8 motoren i 2,9 motoren og tilpasser disse eller 2,9 toppene, da har du løst ett av 2 problemer.

Når det gjelder innsugsmanifolden så kan og bør 2,8 EFI manifolden tilpasses, men ett 1/4 godt alternativ er en porting av 2,4/2,9 manifolden og fjerne skilleveggen i plenummet.

Bruk helst den manifolden som har ett løst dysegalleri i stål. Dette forstyrrer flødet i kanalene minst.

Bruk også 2,8 svinghjul som er 3 kg lettere enn 2,9 svinghjulet.

2,8 motoren går originalt med mye større dyser enn den nedblomberte 2,9 motoren, så man kan godt bruke 2,8 EFI motorstyresystemet når man trimmer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Så det jeg egentlig bør gjøre da er og kjøpe den 2,9 med luftmengdemålere å slenge den rett i bilen...

Det fikser jeg på en helg, gikk i alle fall fort sist gang.

 

Kjøpe den 2,8 EFI en og bygge den sammen med 2,9 BRE som jeg har stående?

 

Blokk, veiv, råder fra 2,9en. stempler fra 2,8en

 

Hvor mye planer jeg av 2,9 toppene? Få komp rundt 10:1 kanskje?

 

Så porte toppene og innsugsmanifoilden fra 2,9

Sette på 2,8efi plenumet og porte det mot innsugsmanifoilden osv.

 

Bruke orginalt el nett som nå står i bilen med luftmengdemålerene?

Dysene fra 2,8efi på dysebruen i stål fra 2,9en

 

svinghjul fra 2,8 efien.

 

Hva Kam?

 

Noen som har ferdige grenrør?

 

Max turtall på dette? Er vell ikke så glad i 6000rpm+ disse...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Så det jeg egentlig bør gjøre da er og kjøpe den 2,9 med luftmengdemålere å slenge den rett i bilen...

Det fikser jeg på en helg, gikk i alle fall fort sist gang.

 

Kjøpe den 2,8 EFI en og bygge den sammen med 2,9 BRE som jeg har stående?

 

Blokk, veiv, råder fra 2,9en. stempler fra 2,8en

 

Hvor mye planer jeg av 2,9 toppene? Få komp rundt 10:1 kanskje?

 

Så porte toppene og innsugsmanifoilden fra 2,9

Sette på 2,8efi plenumet og porte det mot innsugsmanifoilden osv.

 

Bruke orginalt el nett som nå står i bilen med luftmengdemålerene?

Dysene fra 2,8efi på dysebruen i stål fra 2,9en

 

svinghjul fra 2,8 efien.

 

Hva Kam?

 

Noen som har ferdige grenrør?

 

Max turtall på dette? Er vell ikke så glad i 6000rpm+ disse...

Som vanlig er det oceaner av muligheter og du må gjøre det som er rett for deg.

 

Når du setter 2,8 stempler i en 2,9 motor så vil disse stikke lengre ut av blokken enn det 2,9 stemplene gjør originalt. Du må derfor enten dreie litt av 2,8 stemplenene eller frese litt av squish flatene i 2,9 toppene. Når dette er tilpasset så har du ca. 10,5:1 i komp. uten å plane toppene.

 

Nye Clevite 77 lager, ARP rådebolter og grenrør fra Summit anbefales.

Piper 285 Ultimate road kam likeså.

Du finner endel tips her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/58746-min-trimming-av-29i/

Toppene portes.

Ang. innsuget må du ta ett valg.

1. Porte 2,9 manifolden og skjære bort skilleveggen i 2,9 plenummet.

2. Lage studs som gjør det mulig å montere 2,8 EFI manifolden på 2,9 motoren og bruke 2,8 EFI plenumet. I tillegg må du skaffe en slangetermostat og aller helst forlenge de flotte 2,8 EFI kanalene med trakter og lage nytt plenum etter model fra de såkalte Svenskeinnsugene til Cosworth.

 

Kentcams hadde ett flott bremsepapir på en trimmet 2,8 MFI motor i de gamle katalogene.

Denne viste en effektkurve som gikk rett til værs til 190 hk ved 7000 o/min.

Notatene viste at den ble sperret på dette turtallet pga HELT original bunndel.

Hvis denne motoren hadde blitt trimmet videre med 2,9 veiven, 2,8 EFI innsugmanifolden og noen portete 2,9 topper så hadde den garantert prestere mye bedre enn det den faktisk gjorde.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Kompis bygget nettopp 4 motorsykkelforgassere på bilcrossen sin.

Testet det litt nå. Ser ut til å funke bra og lyden er jo helt sjefs. Er på en B23 volvomotor.

 

Kunne jo ha sveiset om en sån burtonmanifoild, eller laget en adapter og skrudd det sammen.

TV1444TW.jpg

 

Sån ble det i asconaen:

181961_134684349932366_129251580475643_230352_190553_n.jpg

 

181961_134684353265699_129251580475643_230353_2099638_n.jpg

 

Med 10,5 i komp og 6 gassere og grenrør kan det jo bli litt lyd. :)

Slenge på en litt kvass kam da kanskje med 3500-6500 effektområde....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Det er slik at når det gjelder trimming av disse motorene så er det svenskene som har vist vei med Saab 96.

En 1,7 L Saab V4 ER en capri 2,6 L motor minus 2 sylindre.

Hva gjorde da Saab gutta for å få fylle disse sylindrene med luft og fuel? Jo:

Ch2-Page2.GIF

Ch6-Page14.GIF

Ch6-Page26.GIF

135 hk fra en 1530 ccm motor på 70 tallet!! blir til hele 258 hk !!! fra 2933 ccm!

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe...

 

Nice. Får snakke med Svein J. i nabolokale da. Han har skrudd saab og kjørt med det i rallycross i lang tid, så han har sikkert noen gode tips da hvis jeg går for ett forgasseroppsett. :)

Er jo for det meste turbo det går/gikk i. Men han har kanskje litt info.

 

Ser det burton innsuget kommer på rundt 10.000kr og så må jeg ha gasserene og.

Fløder mye mer en org. dette da reigner jeg med. At det er verd de pengene liksom?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ser det burton innsuget kommer på rundt 10.000kr og så må jeg ha gasserene og.

Fløder mye mer en org. dette da reigner jeg med. At det er verd de pengene liksom?

Det er en irriterende høy pris på disse innsugene, men hvis man vil at ett brukbart høyeffekt innsug til en 2,9 motor så finns det dessverre ingen andre alternativer.

Hvis man vil ha høy effekt i en sugemotor så MÅ man bruke en vill trimkam og dette lar seg bare ikke gjøre uten 3x2 forgassere og ett tilhørende innsug.

Totalprisen blir såpass ufordragelig at det spørs om ikke en ombygging av den originale 2,9 manifolden til noe ala SAAB sitt 2 x DCOE innsug og tilpasset MC forgassere blir både billigere og bedre.

Her ett bilde av DCOE utgaven til SBC til inspirasjon.

7f_1.JPG

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Burtoninnsuget kommer vel bare på knappe 6500 + 3000 for hver gasser (men de kan du finne brukt) Så blir vel maks 15000 da :P Jeg har fått tak i et 2,8 Efi innsug som skal bygges om når motoren er ferdig innkjørt ;) Og blir vel brukte gassere eller throttlebodies på det etterhvert. Efi innsuget ser ærlig talt og bedre ut enn det Burton selger, da løpene krysser tvers over til motsatt side som på Saab innsuget og ikke har så skarp vinkel rett opp til forgasserne.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Har du ett bilde av 2,8i innsuget som ligner på saab?

 

Plukket den 2,9en jeg har i deler i dag for å sjekke at den kan brukes.

 

Blokken ser grei ut.

IMAG0324.jpg

 

IMAG0319.jpg

 

Snakket med Svein om hvordan det var med saabene og innsuget. Var ikke billig til de heller 12.000kr kostet et sånt innsug.. For 100år siden.

De brukte 2stk. weber 45 og så måtte de forlenge foten på fordeleren osv. Men de gikk jevlig bra. Bedre en Oplene som skulle ha mere hk.

 

Skal høre med kompisen min som har den over her med MC gassere hvordan det var med dyser osv. finne noen som passer.

Satser på at jeg kan lage til alle delene på innsuget så sveiser han det sammen for meg.

 

Er nokk det som er mest aktuelt i først omgang. Sveise om innsuget og bruke 6stk MC gassere.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde av innsugene. Som du ser får lufta kortere vei på Burtoninnsuget, og en ganske skarp knekk før den kommer inn i sylindern, mens det er lengre vei (mer bunndrag :P) og mindre bue på efi innsuget. Fordelen med Burton innsuget er jo at forgassere passer rett på da, og det kan være vanskelig å finne efi innsug.

innsug.jpg

 

Uploaded with power

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg får sveist på en 90 grader alu bend på alle 6 traktene så kan jeg sette en forgasser på hver utover.

Det er jo dritenkelt. Men blir kanskje litt dumt med 90 grader rett over innsuget der?

 

Vet du ca. mål på diametern på de traktene? 2 tommer?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg får sveist på en 90 grader alu bend på alle 6 traktene så kan jeg sette en forgasser på hver utover.

Det er jo dritenkelt. Men blir kanskje litt dumt med 90 grader rett over innsuget der?

Hvis du ikke allerede har forgasserene, men må kjøpe uansett, så kjøper du noen moderne stående MC forgasser og unngår hele 90 graders dillet. ;)

En suverén løsning.

Legg også merke til hvordan FORD lavkompstemplene med 11 ccm volum er utformet.

Jeg mener at disse gir en komp. som er mye nærmere 8,5:1 enn de 9,0:1 som oppgis.

Med nyhonet blokk, (slitekanten MÅ!! fjernes HELT!) og litt neddreide 2,8 stempler så forsvinner disse 11 ccm og da øker komp. til ca. 9,9:1.

 

Snakket med Svein om hvordan det var med saabene og innsuget. Var ikke billig til de heller 12.000kr kostet et sånt innsug.. For 100år siden.

De brukte 2stk. weber 45 og så måtte de forlenge foten på fordeleren osv. Men de gikk jevlig bra. Bedre en Oplene som skulle ha mere hk.

 

Skal høre med kompisen min som har den over her med MC gassere hvordan det var med dyser osv. finne noen som passer.

Satser på at jeg kan lage til alle delene på innsuget så sveiser han det sammen for meg.

Er nokk det som er mest aktuelt i først omgang. Sveise om innsuget og bruke 6stk MC gassere.

Såpass ja.

Det er nok det lave produksjonsantallet som presset prisen til dette nivået, så det et virkelig tragisk at de ansvarlige hos Ford ikke gjorde noen fornuftige, gode og riktige valg når de tok frem sine nye innsugsmanifolder.

Ikke bare gikk disse motoren godt, de hadde god pålitelighet og holdbarhet også.

Legg merke til hvor stor totalengde innsugskanalene på Saaben har, fra begynnelsen av trakten og helt inn til ventilen. Likevel ser vi at maks effekten er på turtall fra 7000 o/min og oppover.

Det er altså INGEN gode grunner til å velge noe annet og her har ett ombygget 2,9 innsug med liggende MC forgassere og lange gode trakter en stor fordel.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har du link/bilde av de stående MC gasserene? Kan egentlig montere de rimelig rett over 2,8 insuget da. Blir jo ikke så lange trakter da, men kansje det blir nokk? Enkelt blir det i alle fall. I forhold til å skjære i stykker ett 2,9 insug og lage nye trakter osv. Vet ikke helt om jeg har kunnskapen til å bygge noe sånt på frihånd. Hehe.

 

Ja så voldsom ut den gropen i 2,9 stemplene. Vet du hvor mye som må dreies av 2,8 stemplene eller må jeg prøvemontere ett stempel og se?

Han som skal dreie av stemplene kan hone blokken og. Så det blir bra :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Har du link/bilde av de stående MC gasserene? Kan egentlig montere de rimelig rett over 2,8 insuget da. Blir jo ikke så lange trakter da, men kansje det blir nokk? Enkelt blir det i alle fall. I forhold til å skjære i stykker ett 2,9 insug og lage nye trakter osv. Vet ikke helt om jeg har kunnskapen til å bygge noe sånt på frihånd. Hehe.

 

Ja så voldsom ut den gropen i 2,9 stemplene. Vet du hvor mye som må dreies av 2,8 stemplene eller må jeg prøvemontere ett stempel og se?

Han som skal dreie av stemplene kan hone blokken og. Så det blir bra :)

Nei det har jeg ikke, men jeg mener at Yamaha var først ute med dette (og "bolle-rammen") og når har "alle" dette.

De blir ikke så lange som ønskelig, men i forhold til det heltragiske 2,9 fadesen så blir det en genistrek.

Du skal være klar over at 2,8 innsuget IKKE er 100% bolt on på 2,9 motoren bl.a. pga endre boltmønster.

Det er derfor jeg tidligere har etterlyst en spesialkam som gjør det mulig å kjøre 2,9 topper på en 2,8 motor. B)

Jeg vil anbefale at du begynner med å måle hvor høyt de originale stemplene stikker over i lengderetningen og så monterer du ett 2,8 stempel uten øverste stempelringen og måler på nytt. Når det er sagt så tok jeg 1,0 mm av mine.(men kun på squish flatene ;) )

Da blir det til hastig forveksling noe lignende til dette:

IMG_6207.jpg

IMG_6218.jpg

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Er for å få enda høyere komp en rundt 10:1 det med squish formen på de?

 

Skal høre med han som må maskinere dette for meg, hva vi har muligheten til å gjøre med stemplene.

 

Ok

2,8efi innsuget passer ikke rett på, men er innsugsportene lik?

Har innsugspakkningen fra den jeg har demontert. Er en ganske grei opprasjon og bruke den som mal og borre nye fester. Eventuelt sette inn hylser der og sveise de så det blir helt tett. Må nesten se da hvor bra/dårlig det passer.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er for å få enda høyere komp en rundt 10:1 det med squish formen på de?

Ja presis.

Skal høre med han som må maskinere dette for meg, hva vi har muligheten til å gjøre med stemplene.

Saab gutta snudde toppene opp ned, la på en toppakning, risset opp rundt fire-ringen og så freste de ned squishflatene i toppene i stedet. Dette er både enklere og mer nøyaktig.

Ok

2,8efi innsuget passer ikke rett på, men er innsugsportene lik?

Har innsugspakkningen fra den jeg har demontert. Er en ganske grei opprasjon og bruke den som mal og borre nye fester. Eventuelt sette inn hylser der og sveise de så det blir helt tett. Må nesten se da hvor bra/dårlig det passer.

For å snu litt på det; 2,9 toppene passer rett på en 2,8 L motor med innsug og omvendt. :)

Jeg har såvidt begynt på ett forsøk med å tilpasse en 2,8 EFI manifold til en 2,9 motor og synes at det rett og slett er noe køddet.

Hvis du setter manifolden med boltene løst ned på blokken så ser du hva jeg mener. Noen bolter passer, noen passer litt, andre passer nesten og noen passer ikke.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

 

....

2,8efi innsuget passer ikke rett på, men er innsugsportene lik?

Har innsugspakkningen fra den jeg har demontert. Er en ganske grei opprasjon og bruke den som mal og borre nye fester. Eventuelt sette inn hylser der og sveise de så det blir helt tett. Må nesten se da hvor bra/dårlig det passer.

 

Portene er like, men pakningen sier ingenting om hvor skruehullene må borres. Du kan få låne bunndelen av et 2.8 efi innsug av meg til å ta mål.

Link to comment
Share on other sites

RS1000:

Men med flate stempler og ca 10:1 i komp. er ikke det nokk på en måte?

Kan ikke bli litt mye med opp mot 11:1 i komp?

 

Men skal høre med han som må gjøre jobben hva han "gidder"

 

Cortiworth:

 

Takker for bildet og tips på hvordan jeg fikser dette.

Har en god plan nå og skal gå greit å få sammen 2,8efi på 2,9 blokk.

 

Bolthull:

P3150031.jpg

 

Får kanskje motorene i neste uke. Hvis ikke kan jeg låne innsuget av deg :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

RS1000:

Men med flate stempler og ca 10:1 i komp. er ikke det nokk på en måte?

Kan ikke bli litt mye med opp mot 11:1 i komp?

 

Men skal høre med han som må gjøre jobben hva han "gidder"

Jo, det er én måte å se det på.

Problemet med 2,9 er som nevnt idiotinnsuget som effektivt begrenser at som er positivt, inkl. kamvalg.

Hvis du i praksis får på 6 stk MC forgassere da er du på den grønne gren og kan velge deg en heftig og seriøs kam uten å få noen ulemper.

Nå snakker jeg om kammer som strekker seg fra Piper V629BP300 til Custom spesial og disse trenger høy komp.

Min motor ender på ca. 11,3:1 noe som jeg regner med vil utfordre alle mine anti-tenningsbank kunnskaper og kreativitet.

På generelt grunnlag anbefales 10,7:1 som maks komp. på disse motorene og "safe" må alltid anbefales.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...