Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Tror bunnen skal tåle mer eller mindre det samme som en Cosworth. Veiva knekker neppe, men den kan løsne fra blokka :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja har da ein 2.9 motor liggende i deler... skal bli twin turbo, så lurer på kor mye veiva tåler, har også ei 24vBOB veiv liggende da den skal vere sterkere, men må maskineres om i såfall i 12v motoren. Sikter på holdbar bunn til rundt 600hk.

Bortsett fra raceCaprier i motorsport som kronisk ble kjørt på høye turtall så kan jeg ikke eridre at jeg noengang har hørt noen andre som har fått problemer med disse veivene. Når 600 hk er målet så vil du sannsynligvis støte på andre problemer og utfordringer som må løses lenge før selve veiven blir hovedproblemet.

Som på de fleste motorer som ikke er Cosworth eller Bmw så er ikke det støpte originalsvinghjulet noe særlig egnet for 600 hk.

Med ett så høyt effektmål som 600 hk så bør bl.a. følgende oppgraderinger vurderes:

http://www.tgmotor.se/svanghjul.htm

http://www.tgmotor.se/ny_sida_4.htm

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja. eg har råder, stempel, gridle, alt av bolter+++ som er opgradert. er bare veiva og blokk som er standar der nede meir eller mindre.

Da ligger du godt an ja.

Har du sjekket anbefalt oljetrykk på disse V6 motorene ved hard trim? Minst 6,0 BAR, men med 600 turbo hk og ett høyt dreiemoment så må du sikkert nærmere 7 BAR for å være trygg.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

såpass.... har ei oppgradert olje pumpe også, men om den klarer 7 bar er uvist...

Det går nok bra likevel.

Poenget mitt er at i motsetning til nesten alle andre motorer så TRENGER disse V6 motorene svært høyt oljetrykk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...