twin turbo Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Zykotec Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Tror bunnen skal tåle mer eller mindre det samme som en Cosworth. Veiva knekker neppe, men den kan løsne fra blokka '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
RS 1000 Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 (edited) Ja har da ein 2.9 motor liggende i deler... skal bli twin turbo, så lurer på kor mye veiva tåler, har også ei 24vBOB veiv liggende da den skal vere sterkere, men må maskineres om i såfall i 12v motoren. Sikter på holdbar bunn til rundt 600hk.Bortsett fra raceCaprier i motorsport som kronisk ble kjørt på høye turtall så kan jeg ikke eridre at jeg noengang har hørt noen andre som har fått problemer med disse veivene. Når 600 hk er målet så vil du sannsynligvis støte på andre problemer og utfordringer som må løses lenge før selve veiven blir hovedproblemet. Som på de fleste motorer som ikke er Cosworth eller Bmw så er ikke det støpte originalsvinghjulet noe særlig egnet for 600 hk. Med ett så høyt effektmål som 600 hk så bør bl.a. følgende oppgraderinger vurderes: http://www.tgmotor.se/svanghjul.htmhttp://www.tgmotor.se/ny_sida_4.htm Edited March 18, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted March 18, 2011 Author Posted March 18, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted March 19, 2011 Posted March 19, 2011 ja. eg har råder, stempel, gridle, alt av bolter+++ som er opgradert. er bare veiva og blokk som er standar der nede meir eller mindre. Da ligger du godt an ja.Har du sjekket anbefalt oljetrykk på disse V6 motorene ved hard trim? Minst 6,0 BAR, men med 600 turbo hk og ett høyt dreiemoment så må du sikkert nærmere 7 BAR for å være trygg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted March 20, 2011 Author Posted March 20, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 såpass.... har ei oppgradert olje pumpe også, men om den klarer 7 bar er uvist...Det går nok bra likevel.Poenget mitt er at i motsetning til nesten alle andre motorer så TRENGER disse V6 motorene svært høyt oljetrykk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now