arnebjarne Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Godag folkens.. Noen som vet hvor mye en t-25 turbo er godt for. I hk antall?? Jeg har lite peiling på denne motoren.men fungerer det med grønndyse oppsett på denne tror dere?? Er det noe forskjell på dyser etc på denne motoren i forhold til den gammle? Har grønndyser på handa fra en sedan.er chip lik? Mulig jeg sikkert spør fryktelig dumt nå men.hehe 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Den har Ford motorstyring, så chip fra en sedan og grønndyser passer ikke. Med orginal styreenhet så er du begrenset til ca 280-290 ærlige hk. Søk litt, tror nok dette har vært diskutert en del ganger tidligere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Jeg greide 1,2-1,3bar på min t25,har da ggr305 chip med tilhørende btr på 5bar,walbro pumpe for å holde det trykket..Men den t25 måtte overhales jevnlig ,byttet da til t3,like kjørbar,men mer toppeffekt,kjørte 1,3-1,4 i trykk..Bremset 260 på hjulene på 4000rpm,fikk ikke mer turtall pga dårlig viscose i fordelingsboks ,men regner med det er mer hk lengre opp på turtall..Så maks effekt på t25, 250på hjul kansje..Men chip å btr kommer for salg utpå våren,pga datasprut..pm hvis intr Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Jeg fant faktisk benkepapir i hanskeromet på bilen min. Og der står det at den er benket 210kw og 420nm på 1,8 bar.. Hvordan regner mann ut kw til hk da:) Dette er benkepapir fra otto motor 18.02.1998 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) x1.36 = 285,6 hk...regner med det er i motor? EDIT: 1.8 bar, er ikke det mye for 285 hester? min er bremsa til 287, og det trur jeg er på rundt 1.2 Edited March 19, 2011 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Bremset 210kw på 3000. Og 1,8 bar står det 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 har ikke max effekt på 3000 omdreininger? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Står det på pappiret..etter 300 så dabber det nedover 3000 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 legg ut papira da? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Kan prøve på det.vis jeg får til.Skal hente madamen på jobb nå.så skal prøve å få dem inn etterpå 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 [/img] [/img] [/img] Detti vart da no rart no.men dere ser vel hva det er forno 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Er flere bilder på dem linkene og. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 ikke at jeg kan så mye tysk, men tror du har max hk på 5760 omdreininger '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Den ligger på 210kw på 3000 omdr. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Den ligger på 210kw på 3000 omdr. Det er den rosa kurven som er effekt (kw) og du har da 204kw i motor på nesten 6000rpm. Max dreiemoment er 420 nm på 3140rpm. Ladetrykket er vel ca 1,3-4 bar? Står svar på hvitt i ene linken din.. Edited March 19, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Den ligger på 210kw på 3000 omdr. du har vel kjørt bilen, og da skjønner du vel selv at den ikke har nærmere 300 hester på 3000, og ingen økende effekt etter det?? jeg har ikke mye greie på bil, men såpass har jeg skjønt at cosworth motorene ikke har diesel-egenskaper '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Detti vart da no rart no, men dere ser vel hva det er forno.Det var fordi ladetrykket var håpløst ustabilt. Dette vises på den mørkeblå berg og dalbane kurven.Her var det behov for å ordne opp, evt. med en god GARRETT actuator og evt. en god bleed ventil. Legg også merke til hvordan ladetrykket ble redusert fra 1,2 BAR ved 4500 o/min til under 1,0 BAR ved 6000 o/min. Dette er vanlig når turboen er for liten og går tom. Den lyseblå viser KW på hjulene, altså hva som faktisk flytter bilen. Det er denne som i praksis er interessant og som gir kjøreopplevelsen. Som du ser det denne 140 Kw, ca. 190 hk, v/ ca. 5300 o/min.Den røde berg og dalbane kurven er dreiemomentet som viser ca. 385 Nm i snitt fra 3000 - 5000 o/min. Edited March 19, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Jeg har ikke peiling på dessa papirene. Men den går langt ifra fælt.å jeg kjøre på 1kg i ladetrykk.jeg trodde den karnsje var benka 210kw på 1,8 i ladetrykk. ettersom det sto det:) vet hvordan en bil med 300hk går ja. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex h Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 MSD har 290, 340 og 380 oppsett til T 25. http://www.motorsport-developments.co.uk/rs_cosworth_ecu_chips.html Fjernet grunnet størrelse Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Hjelpet det no særlig med 380 oppset vis turboen ikke klarer mere en 250 ca.. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Tipper "380-oppsettet" inneholder mer enn chip og dyser.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 Jeg håper da det:) skal slutte å si noe jeg.ble for innviklet for meg dette:) enklere med gammle motoren:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Man lærer av å spørre. Eller det hjelper å høre også Det er ikkeno "spesielt" med T25 motoren som gjør den vanskeligere enn T35 motoren.. Prat med noen med peiling på seiling, så ordner dette seg lett. Bare ikke bland sammen Sierra Cosw 2wd, 4x4, T35 og T25 chipene!! Skal du trimme, så bestiller du chip til din bil, og ikke noe en annen kop har "liggende etter en vraka cosworth!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 (edited) Er mye jeg skal gjøre med bilen enda, før det blir noe mere power i den.dette blir et prosjekt fram til sommeren.regner med den er ferdig i juli.etter at jeg har vært i england en tur.imnom burton og clasic ford treffet.Noen som tar på seg å lakkere litt sånn på kveldstid her da:) Edited March 19, 2011 by arnebjarne 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Men den går langt ifra fælt.å jeg kjøre på 1kg i ladetrykk.Det kan du først og fremst takken den helt originale turboen for. Man klarer ikke å hente ut tilfredsstillende futt så lenge den brukes.Her ser du hva du burde hatt i stedet: Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now