Jump to content

Mk3 grill


viceguy

Recommended Posts

Har fått på sommerhjula på bilen i dag, å da hører det jo til en aldri så liten vask av bilen også :wub: Ble stående å se på bilen i det jeg tørket over den med pusseskinnet, å tanken på å lakkere grillen innenfor krom ramma svart slo ned i hue mitt som ei bombe :lol:

 

Lurer derfor på hvordan det er å dele en facelift grill for å lakkere dette, er det mulig eller må jeg bare fram med maskeringstape? Fint om noen har bilder eller en god beskrivelse.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Skal ikke lage en prosjekttråde på forumet om bilen din snart da viceguy. Kom over hjemmesiden din for mange år siden og siklet på den grønne mk1'en din over lengre tid.

 

Ville vært kult å sett det du gjør med den kvite nå. Du er jo tross alt en av de som faktisk realiserer de planene d poster her inne.

 

I motsettning til mange andre. Tar selvkritikk på det punktet :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Tja... nei tror ikke det, har ikke gjort såå mye med den hvite da å planene er heller ikke å gjøre stort mere. Har planer om å droppe den nærmere bakken, men vet ikke hvordan det går med den planen i og med at jeg er arbeidsledig fra Mai :angry2:

 

Hadde blitt en veldig kort prosjekt tråd i såfall (mange mener også at en mann i min alder ikke skal drive å style biler å sånt, de mener jeg er for gammel :lol: ), men tusen takk for konstruktiv kritikk kimsa. Jepp la hele skjelen min i den grønne, har faktisk styling å panser fortsatt stående her i et rom sammen med felgene - har lekt med tanken å handle inn en mk1 stasjonsvogn å virkelig bygge den om.... men som sagt når man er arbeidsledig så blir det til at man må prioritere andeledes.

 

Ta hele grillen av bilen (2 vri klips), chrome delen har noen tapper som stikker gjennom plasten og ut på baksiden. Bruk skrutrekker for å løsne disse mothakene. Selve ford merke sitter festet i hengseldelen også med noen mothaker som må klemmes inn.

Takk skal du ha, da blir det å prøve dette i kveld etter jobben :D

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Tja... nei tror ikke det, har ikke gjort såå mye med den hvite da å planene er heller ikke å gjøre stort mere. Har planer om å droppe den nærmere bakken, men vet ikke hvordan det går med den planen i og med at jeg er arbeidsledig fra Mai :angry2:

 

Hadde blitt en veldig kort prosjekt tråd i såfall (mange mener også at en mann i min alder ikke skal drive å style biler å sånt, de mener jeg er for gammel :lol: ), men tusen takk for konstruktiv kritikk kimsa. Jepp la hele skjelen min i den grønne, har faktisk styling å panser fortsatt stående her i et rom sammen med felgene - har lekt med tanken å handle inn en mk1 stasjonsvogn å virkelig bygge den om.... men som sagt når man er arbeidsledig så blir det til at man må prioritere andeledes.

 

Ser ingen grunn til att en skal slutte med noe en trives med selv om en begynner å dra på årene. Hvor gammel er du da?

 

Jeg bikker 25 nå, og som utdannet ingeniør, med kleskode type skjorte og dressjakke på jobben, og egentlig generellt litt sosse stil med Pike skjorte støtt så er det mange som mener jeg også burde hatt en ny Audi A4 og latt det være med det.

 

Planen er allikevell å ha en litt spesiell/harry :P Mondeo.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til att en skal slutte med noe en trives med selv om en begynner å dra på årene. Hvor gammel er du da?

 

Jeg bikker 25 nå, og som utdannet ingeniør, med kleskode type skjorte og dressjakke på jobben, og egentlig generellt litt sosse stil med Pike skjorte støtt så er det mange som mener jeg også burde hatt en ny Audi A4 og latt det være med det.

 

Planen er allikevell å ha en litt spesiell/harry :P Mondeo.

Ja er sant det, bil interesse (eller andre interesser også for den saks skyld) har jo ingen aldersgrense, men har intrykk at det er en sånn aldersgrense likevel her hjemme på berget. Har reist en del i USA da jeg jeg var yngre å da var det ikke uvanlig å møte en familiefar på 50+ med en styla bil... da gjerne med kona å barn som passasjerer :D

Sånn som denne feks, eieren står forran bilen på bildet veldig opptatt i talatuten :)

aau.sized.jpg

 

Har passert 40 for flere år siden, gidder ikke å legge ut mere konkret alder en det her :lol: Klesstil er nok mere dongri bukse å t-skjorte, heldigvis har dette også blitt akseptert her på jobben :) Dress brukes kun i begravelse å bryllup :lol:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er kult du har interessen jeg. Stå på

 

Pappa er 57 og har fått interessen de siste to årene han også. Så når han endelig i en alder av 54 fikk råd til å kjøpe en bil han virkelig hadde lyst på. Da ble den kostet på.

 

Han har en Mazda 6 stv, med ettermontert vinge, 17" felger på 225 bredde, tona ruter rundt om, og oppgradert sterioanlegg, samt ny eksos. Kul bil!

Link to comment
Share on other sites

Ta hele grillen av bilen (2 vri klips), chrome delen har noen tapper som stikker gjennom plasten og ut på baksiden. Bruk skrutrekker for å løsne disse mothakene. Selve ford merke sitter festet i hengseldelen også med noen mothaker som må klemmes inn.

har prøvd som du sa... fikk løs grillen uten problemer. Har prøvd å vippe på de leppene men driten rører seg ikke å jeg er redd for å ta i for hardt. Er det noen annem måte å få delt faanskapet på?

Link to comment
Share on other sites

har prøvd som du sa... fikk løs grillen uten problemer. Har prøvd å vippe på de leppene men driten rører seg ikke å jeg er redd for å ta i for hardt. Er det noen annem måte å få delt faanskapet på?

Kan bytte med meg, for min er løs allerede.... :lol:

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Da var grillen klar, å jeg liker den MYE bedre i svart kontra grå. En mod som kostet meg litt maskerings-tape samt en spraybox til 60 kr på biltema :)

 

Før:

aal.sized.jpg

 

Etter:

aan.sized.jpg

 

Nærbilde:

aao.sized.jpg

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Nei... som det har blitt sagt i "bake" tråden så vil det ligne for mye på pre-facelift Mk3 å dessuten påvirke lyset - grøftelysa på Mondeo har altid vært dårlig å med baking så tror jeg de vil bli enda værre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...