Jump to content

Recommended Posts

Posted

ja. den passer. men du øker komp.forholdet til ca.10,8:1. ellers er toppen lik. like store ventiler og kanaler.

vet ikke hvordan org. motorstyringen takler økt komp-forhold.

Posted (edited)

regner med du kommer til å slite med tenningsbank, som igjen skader til slutt stempler osv. hvis ikke org. motorstyringen juster seg selv. kjenner fint lite til 2liter zetec motorstyringen.

Edited by RsMuffe
Posted

jeg får prøve å se hva som skjer. hadde jo vært knall om org motor styring hadde justert seg selv. får håpe på det beste. takk for svar

Posted

Du kan pusse litt på kantene til forbrenningsrommet for å hindre tenningsbank. Bruk en roterende fil til dette. Sammenling med forbrenningsrommet til 2 litern. Husk å bytte kammene. 1,8 kammene er over 1mm slakkere på løftet. Du mister minimum 6 hester om du ikke bytter dem.

Posted

Du kan pusse litt på kantene til forbrenningsrommet for å hindre tenningsbank. Bruk en roterende fil til dette. Sammenling med forbrenningsrommet til 2 litern. Husk å bytte kammene. 1,8 kammene er over 1mm slakkere på løftet. Du mister minimum 6 hester om du ikke bytter dem.

det vil si at jeg må ta kammene fra 2.0 toppen og sette på 1.8 toppen. har jeg skjønt det riktig.

• 2 weeks later...
Posted

ja nå går mondeon som en klokke. fikk satt på en topp fra en 1,8 på en 2,0 liter og det fungerte bra. merker ikke noe forskjell på effekten. drar like godt som han gjorde før

Posted (edited)

husk å bruke 2.0 gasspjeldet også-. det er 2mm større en 1.8.

om du kansje har brukt et som fulgte med 1.8 toppen.

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5