danio12 Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 jeg lurer på om en 1.8 topp passer på en 2.0. motor. er en mondeo 1993 modell
RsMuffe Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 ja. den passer. men du øker komp.forholdet til ca.10,8:1. ellers er toppen lik. like store ventiler og kanaler. vet ikke hvordan org. motorstyringen takler økt komp-forhold.
danio12 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 ok det er bra. men det skader ikke motoren eller noe sånt.
RsMuffe Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 (edited) regner med du kommer til å slite med tenningsbank, som igjen skader til slutt stempler osv. hvis ikke org. motorstyringen juster seg selv. kjenner fint lite til 2liter zetec motorstyringen. Edited April 16, 2011 by RsMuffe
bard Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Motorstyringen vil justere inn blandingsforholdet ved hjelp av lambda hvis det er behov for det, men det er ikke bankesensor, så jeg tror ikke den klarer å justere vekk eventuell tenningsbank. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
danio12 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 jeg får prøve å se hva som skjer. hadde jo vært knall om org motor styring hadde justert seg selv. får håpe på det beste. takk for svar
xr4ti Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Du kan pusse litt på kantene til forbrenningsrommet for å hindre tenningsbank. Bruk en roterende fil til dette. Sammenling med forbrenningsrommet til 2 litern. Husk å bytte kammene. 1,8 kammene er over 1mm slakkere på løftet. Du mister minimum 6 hester om du ikke bytter dem.
danio12 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Du kan pusse litt på kantene til forbrenningsrommet for å hindre tenningsbank. Bruk en roterende fil til dette. Sammenling med forbrenningsrommet til 2 litern. Husk å bytte kammene. 1,8 kammene er over 1mm slakkere på løftet. Du mister minimum 6 hester om du ikke bytter dem.det vil si at jeg må ta kammene fra 2.0 toppen og sette på 1.8 toppen. har jeg skjønt det riktig.
bard Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 det vil si at jeg må ta kammene fra 2.0 toppen og sette på 1.8 toppen. har jeg skjønt det riktig.Jepp. De passer og anbefales. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
danio12 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Jepp. De passer og anbefales.ja da er det bare å sette i gang i morgen da. Takker så mye for god informasjon
bard Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Du får fortelle hvordan det går. Interessant å vite. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
danio12 Posted April 28, 2011 Author Posted April 28, 2011 ja nå går mondeon som en klokke. fikk satt på en topp fra en 1,8 på en 2,0 liter og det fungerte bra. merker ikke noe forskjell på effekten. drar like godt som han gjorde før
focusst Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Jeg mente toppene på 1.8 og 2,0 var helt like jeg Over til fienden...
bard Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Jeg mente toppene på 1.8 og 2,0 var helt like jegNope. 2.0 til venstre. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
BR Racing V6 Posted April 29, 2011 Posted April 29, 2011 (edited) husk å bruke 2.0 gasspjeldet også-. det er 2mm større en 1.8. om du kansje har brukt et som fulgte med 1.8 toppen. Edited April 29, 2011 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now