Jump to content

Tid for å bytte drivakselmansjett hos verksted


jolsrud

Recommended Posts

Jeg har en Ford Mondeo MK3 2001 TDCI St.vogn

 

Bilen var på verksted for feilsøking av diverse ting. Verksted mente blant annet at drivakselmansjett bør byttes. I prisoverslaget jeg har fått har de kalkulert 2 timer og 3 kvarter for denne jobben, mens de har kalkulert 1 time for bytte av bærekule.

 

Jeg synes 2 timer og 3 kvarter for bytte av drivakselmansjett høres ekstremt mye ut?

Link to comment
Share on other sites

Verksteder har en fast pris på jobber, ut ifra hvor lang tid jobben tar. Hvor lang tid jobben tar har de som regel lister på, fra bilmerket sin norske importør, eller fra fabrikk. Dette er for å faktisk tjene penger.

Disse tidene er som regel alltid overdrevne. Men det er jo for at noen jobber kan ta veldig mye lengre tid på grunn bolter som er rustet fast, ting som knekker, deler som må varmes etc. Derfor har de en sikring for å få dekket jobber med mye merarbeid.

Jeg personlig hadde gitt deg en bedre pris på bærekula bare, fordi den må løsnes når drivakselen skal ut uansett, og da er resten lite jobb.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Husk ford sin prisgaranti =)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...