Jump to content

ford sierra 2.0 ohc heelt fuckt...


Fordcossi

Recommended Posts

hei, motoren min sviver ganske rart.. klakker og styrer endel og sviver inne noe fint.. byttet nylig cam og stilte inn ventilene kan være det er for stram pasning? er forgassermotor... alt er på pongtene og toppen er plant..

 

takker for svar og hjelpT!!! <3

Link to comment
Share on other sites

hei, motoren min sviver ganske rart.. klakker og styrer endel og sviver inne noe fint.. byttet nylig cam og stilte inn ventilene kan være det er for stram pasning? er forgassermotor... alt er på pongtene og toppen er plant..

 

takker for svar og hjelpT!!! <3

 

 

 

Sikker på at stilt ventilane skikkelig? Klakking etter bytting av kam er no ikkje unormalt, ta av dekselet og sjekk klaringa ;) og evt noke lause bolter

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

nei har ikke jort det.. er det noe som kan gjøre den helt fokka? motoren sviver.. men den blåser ud når du gasser på så bloser den ut av forgasseren..

 

komp test .... skjev ventil ...

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

nei har ikke jort det.. er det noe som kan gjøre den helt fokka? motoren sviver.. men den blåser ud når du gasser på så bloser den ut av forgasseren..

 

 

Hmmm Hørtes rart ut

Motor`n stå på rikige merker

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

er det mulig at den står 180 grader feil? har byttet cam til en orginal kam og løftere.. etter jeg jorde dette så klakket motoren noe jevelig... hva kan det komme av? og det er en jevelig hard lyd i motoren.. ikke smud får å si det sån..

 

kan oljepompen vere gåen? siden den klakker? opplevde at motoren fikk en brå stopp og ble vanskelig og starte igjen og at det var unormalt trykk ut av oljeåndinga på toppdekselet..

Link to comment
Share on other sites

Hva heter kammen du har montert? Kammen kan monteres 180 grader feil ja, men om du ikke stokker om på pluggledningene så får du ikke start. Og om du stokker om på pluggledningene så vil en vanlig fordelermotor fungere som normalt om alt anna ellers er rett :) Men jeg tipper at du ikke har tenninga rett. Og om du ikke kjører inn en ny kam så ødelegger du den med en gang.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ikke lenge siden jeg bytta kam i en scorpio med ohc motor. strammet så mye på ball stud at jeg nesten ikke fikk føleblad mellom og måtte "tvinge" føleblad inn når jeg strammet til. motoren gikk meget pent etterpå.

det var en fr32 kam som ble montert.. forgasser motor.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

jeg har oppdaget at oljepumpen ikke leverer olje opp til kammen... lurer på om stemplene kan ha tatt skade av dette viss oljepumpen har ver gåen? har svevet max 15min... motoren sviver men hurker og harker og klakker noe jevlig.... men det er vel pga det me oljen? orginal forgasser kam på nå..

Link to comment
Share on other sites

Rød eller grå fordeler du har?

Ta en fastnøkkel/skralle på veiva og snurr, kjenn om motoren går tregt rundt eller om den går som den skal.

For å sjekke oljepumpa kan du ta av fordeler, og det skal stå en aksling i hullet der som driver oljepumpa, bruk en drill med rett kobling til akslingen og spinn rundt. Da ser du fort om den bygger trykk eller ikke.

Og et annet tips du kan sjekke men tviler egentlig på at det er der feilen ligger men...Ta av fordeler lokket og sjekk at ikke rotoren står 180* grader feil..Det er spor i fordeleren og rotoren som viser hvilken vei rotoren skal stå, men mine var så nedslitt at min passet begge veier. Fikk den til å gå etter mye feilsøking og bytting av tennkabler..men fy f..hvor fælt den gikk :P

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

har funnet feilen.. va nokk oljepumpen som tok kvellen.. hele skållagerene nede på veiva var totalt ødelakt.. det forteller jo hvorfor den stygge lyden.. men jeg kunne ikke se noe feil på oljepumpen..

 

rød fordeler den lille typen...

Link to comment
Share on other sites

har funnet feilen.. va nokk oljepumpen som tok kvellen.. hele skållagerene nede på veiva var totalt ødelakt.. det forteller jo hvorfor den stygge lyden.. men jeg kunne ikke se noe feil på oljepumpen..

 

rød fordeler den lille typen...

 

 

ehhh du vet at fordeler har en stang som driver oljepumpen ??? har dere greid å fjerne denne ??? :whistling:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...