RsMuffe Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 Hva er forskjellen mellom 2wd vs 4wd compression strut kit? og 2wd vs 4wd endeledd?
twin turbo Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 disser er vel like mener eg. eg har sierra compstruts på mine escort cosworth... men vis det er med knivstag så kan det vere andre pga andre plasseringer av servopumpe +++ endeleda vet eg ikkje men eg har kjøpt samme til bpde escorten og vinga så passet omverandre der... trehjulsykel
Ron Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Har compression strut`s på min, først som 4WD, nå som 2WD, så mitt kitt passer overens. Dette er noe som burde vært originalt på Cosworth, himla mye mere presist å kjøre med. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
RsMuffe Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-2wd-4wd-Compression-Strut-kit-/160497149919?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e6027df har ikke tenkt å kjøpe dette her i linken, men har hengt meg oppi teksten "(*Note: Add £10.00 extra for 4wd kit)" Twin turbo og Ron og alle andre som kjører med dette: Hva har dere gjort med stabstaget? kun knivstag som gjelder? For å få bedre kjøregenskaper, hva annet kan/bør gjøre på sierra understellet? med tiden blir det å bytte demperforinger,montere justerbar bærearmer og coilovers tillegg.tenker mest på bakstillingen, det er ikke mye bra org. Og selv med cambershims, så blir feil toe in/toe out. har aldri likt hvordan en org. sierra er å kjøre fort i sving eller sladd. først understyrer den og så brått overstyrer den. virker veldig ustabilt framfor å kjøre div andre org. biler.
Ron Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Mitt kitt er sveisa braketter, så da skal jeg ikke utale meg om 2WD vs 4WD. Jeg har det originale stabstaget i tillegg til compression strutsa, har også 909 Coilovers, må si den oppførerseg fint i sving i høy hastighet, å forskjellen er værtfall stor under nedbremsing! Caution, any attempt to overtake will result in a race!
twin turbo Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 eg har knivstag og compstruts fra rallydesign. trehjulsykel
RsMuffe Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 har drivet å sett på knivstaget som rallydesign selger. der er jo hoved "akselen" som bestemmer hardheten. selholm sitt knivstag har justering på selve knivene ved å vri dem. vet ikke hva som er bra nok? Ron: har du bilde hvordan du monterte org.stabstag og compression strut`n? hva med stabstag bak? det org. staget bør byttes ut, siden foran er blitt byttet ut.
Ron Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Her, ikke min men nøyaktig likt. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
RsMuffe Posted June 22, 2011 Author Posted June 22, 2011 tviler jeg kommer bruke denne løsningen her. men hva brukes for å få sveise dette her? og den foringen? hva slags foring er det?
tommy w Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Noen som vet noe om det settet som Suhe Motorsport solgte? Finner det ikke lengre på siden deres. Dette virket jo veldig bra. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
derekd Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 http://passionford.com/forum/traders-parts-for-sale/394642-wrc-grpa-tcas-and-comp-struts.html http://passionford.com/forum/traders-parts-for-sale/388803-wrc-grpa-roll-bars.html
twin turbo Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 shue er vel kansje det som ron har bilde av?... vet at tcs hadde noen kitt også for ei stund tilbake men fant ikkje dette nå på den nye sida men kommer kansje igjen... ja rallydesign er det akselen som bestemmer da knivene er faste og ikkje vridbare. trehjulsykel
tommy w Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 det som ron har bilde av ser hjemmelaget ut. Det som Suhe Motorsport solgte hadde compression strutsene festet der stabstaget var festet og så var stabstaget festet i det på et vis. Husker ikke helt, men husker hvertfall at compession strutsene i stedenfor stabstag og stabstag var alternativ utenom. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
twin turbo Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 vet at det blei laget lignende det som ron har ,da eg leita egentli etter samme type til å ha på vinga for å beholde org staget i tilleg, men fant ikkje så blei rallydesign på den og. lurer egentli litt på om det var den typen tcs hadde litt usikker da eg såg bare det ved ein tilfeldighet da eg var inpå der. lurer på om 4x4 typen er kraftigere for efekt forover da 2wd er hoved belastning ved bremsing, men 4x4 er frammover også... men er usikker da eg ikkje har fått spesifikt svar på dette. http://shop.suhe-motorsport.de/WebRoot/Store2/Shops/es10614177/MediaGallery/History/history_13.jpg lite bilde men det blå som ligger der er den typen suhe hadde, så det er noe lignede det som ron har, som eg mente å huske. vis noen klarer å lage bilde litt større så er det lettere å se... trehjulsykel
RsMuffe Posted June 23, 2011 Author Posted June 23, 2011 (edited) twin turbo: har du fått prøvekjørt rallydesign knivstaget? leste i et innlegg på passionford at dette var noe dritt. trur det var Martin Haland eller noe den duren der som skrev det. Derek: vet du hva MK motorsport tar for et sett med bærearmer og compression strut? Edited June 23, 2011 by RsMuffe
derekd Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 (edited) comp struts£150ajustable tcas£150 men www.compbrake.co.uk har grei priser ogsa vett ikke hva mkmotorsport skal ha for en grpa sett enda http://www.compbrake.co.uk/Parts-by-Car-Manufacturer/Ford/Cosworth/SIERRA/COS-TARMACT-COMPRESSION-STRUT-KIT-4wd/prod_173.html http://www.compbrake.co.uk/Suspension-Acc-39-s/Wishbones-TCA-S-Compression-strut/Ford-Escort-RS-and-Sierra-Cosworth-Adjustable-Track-Control-Arm-2x4-4x4-PAIR-PINCH-TYPE-by-CompBrake/prod_171.html Edited June 24, 2011 by derekd
møffe Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Her, ikke min men nøyaktig likt. mener også at det er turbo tecnics i england der lavede sådan et kit.
xXx Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 får kjøpt compression struts hos burton og til 130£ RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Tommen Posted June 28, 2011 Posted June 28, 2011 Her, ikke min men nøyaktig likt. Akkurat dette kittet har eg veldig trua på! Ingen ingrep i sjølve bilen!Hvor selger dem slike? The Golden era.. 1986-1987-1988
Tore_TJ Posted June 28, 2011 Posted June 28, 2011 (edited) Akkurat dette kittet har eg veldig trua på! Ingen ingrep i sjølve bilen!Hvor selger dem slike? Syns nå det ser ut til å være sveisa fast en brakett i rammevangen der jeg da, eller er den skrudd sammen med stabstaget? Edited June 28, 2011 by Tore_TJ
Tommen Posted June 28, 2011 Posted June 28, 2011 Syns nå det ser ut til å være sveisa fast en brakett i rammevangen der jeg da?Sitter bare med tlf her.. Trudde det var ei plate som har braketten sveisa på eg,Slik at du får "nytt" feste til stabbstaget i bakant med feste til "strut'n"..? The Golden era.. 1986-1987-1988
hår ball Posted June 29, 2011 Posted June 29, 2011 Sitter bare med tlf her.. Trudde det var ei plate som har braketten sveisa på eg,Slik at du får "nytt" feste til stabbstaget i bakant med feste til "strut'n"..? Ron sin bil har brakettene sveis i vangen, men burde ikke være noe problem og få til en brakett som skrus sammen med stabstaget, for så og skru stut`ene i braketten..Jeg har stygge planer om og mekke noe alà det ron har på sin..
twin turbo Posted July 1, 2011 Posted July 1, 2011 nei eg har ikkje prøvd den med knivstaget da det er ikkje montert på vinga da den skal godkjennes så gidder eg ikkje ha brakket stående der før alt av godkjenning er ferdig... men har strutsa og er ivertfal meget presis og stabil bare med dei, men vil krenge litt selfølgeli selv med stive coilovers... trehjulsykel
Krona Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Her, ikke min men nøyaktig likt. Dette ser helt likt ut som det som stod på en 4x4 Wolf som jeg hugget. Det var sveiset fast på rammevangene og en ekstra klump på bærearmen. Det var også noen papirer med bilen fra Suhe Motorsport med tegninger og info. Har tatt vare på alt sammen.. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now