Jump to content

compression strut kit og endeledd


RsMuffe

Recommended Posts

disser er vel like mener eg. eg har sierra compstruts på mine escort cosworth... men vis det er med knivstag så kan det vere andre pga andre plasseringer av servopumpe +++ endeleda vet eg ikkje men eg har kjøpt samme til bpde escorten og vinga så passet omverandre der...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Har compression strut`s på min, først som 4WD, nå som 2WD, så mitt kitt passer overens.

 

Dette er noe som burde vært originalt på Cosworth, himla mye mere presist å kjøre med.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-2wd-4wd-Compression-Strut-kit-/160497149919?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255e6027df

 

har ikke tenkt å kjøpe dette her i linken, men har hengt meg oppi teksten "(*Note: Add £10.00 extra for 4wd kit)"

 

Twin turbo og Ron og alle andre som kjører med dette: Hva har dere gjort med stabstaget? kun knivstag som gjelder?

 

For å få bedre kjøregenskaper, hva annet kan/bør gjøre på sierra understellet? med tiden blir det å bytte demperforinger,montere justerbar bærearmer og coilovers tillegg.

tenker mest på bakstillingen, det er ikke mye bra org. Og selv med cambershims, så blir feil toe in/toe out.

 

har aldri likt hvordan en org. sierra er å kjøre fort i sving eller sladd. først understyrer den og så brått overstyrer den. virker veldig ustabilt framfor å kjøre div andre org. biler.

Link to comment
Share on other sites

Mitt kitt er sveisa braketter, så da skal jeg ikke utale meg om 2WD vs 4WD.

 

Jeg har det originale stabstaget i tillegg til compression strutsa, har også 909 Coilovers, må si den oppfører

seg fint i sving i høy hastighet, å forskjellen er værtfall stor under nedbremsing!

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

har drivet å sett på knivstaget som rallydesign selger. der er jo hoved "akselen" som bestemmer hardheten. selholm sitt knivstag har justering på selve knivene ved å vri dem. vet ikke hva som er bra nok?

 

Ron: har du bilde hvordan du monterte org.stabstag og compression strut`n?

 

hva med stabstag bak? det org. staget bør byttes ut, siden foran er blitt byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om det settet som Suhe Motorsport solgte? Finner det ikke lengre på siden deres. Dette virket jo veldig bra.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

shue er vel kansje det som ron har bilde av?... vet at tcs hadde noen kitt også for ei stund tilbake men fant ikkje dette nå på den nye sida men kommer kansje igjen... ja rallydesign er det akselen som bestemmer da knivene er faste og ikkje vridbare.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

det som ron har bilde av ser hjemmelaget ut. Det som Suhe Motorsport solgte hadde compression strutsene festet der stabstaget var festet og så var stabstaget festet i det på et vis. Husker ikke helt, men husker hvertfall at compession strutsene i stedenfor stabstag og stabstag var alternativ utenom.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

vet at det blei laget lignende det som ron har ,da eg leita egentli etter samme type til å ha på vinga for å beholde org staget i tilleg, men fant ikkje så blei rallydesign på den og. lurer egentli litt på om det var den typen tcs hadde litt usikker da eg såg bare det ved ein tilfeldighet da eg var inpå der. lurer på om 4x4 typen er kraftigere for efekt forover da 2wd er hoved belastning ved bremsing, men 4x4 er frammover også... men er usikker da eg ikkje har fått spesifikt svar på dette.

 

http://shop.suhe-motorsport.de/WebRoot/Store2/Shops/es10614177/MediaGallery/History/history_13.jpg

 

lite bilde men det blå som ligger der er den typen suhe hadde, så det er noe lignede det som ron har, som eg mente å huske. vis noen klarer å lage bilde litt større så er det lettere å se...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

twin turbo: har du fått prøvekjørt rallydesign knivstaget? leste i et innlegg på passionford at dette var noe dritt. trur det var Martin Haland eller noe den duren der som skrev det.

 

Derek: vet du hva MK motorsport tar for et sett med bærearmer og compression strut?

Edited by RsMuffe
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette kittet har eg veldig trua på! Ingen ingrep i sjølve bilen!

Hvor selger dem slike?

 

 

Syns nå det ser ut til å være sveisa fast en brakett i rammevangen der jeg da, eller er den skrudd sammen med stabstaget?

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Syns nå det ser ut til å være sveisa fast en brakett i rammevangen der jeg da?

Sitter bare med tlf her.. Trudde det var ei plate som har braketten sveisa på eg,

Slik at du får "nytt" feste til stabbstaget i bakant med feste til "strut'n"..?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Sitter bare med tlf her.. Trudde det var ei plate som har braketten sveisa på eg,

Slik at du får "nytt" feste til stabbstaget i bakant med feste til "strut'n"..?

 

Ron sin bil har brakettene sveis i vangen, men burde ikke være noe problem og få til en brakett som skrus sammen med stabstaget, for så og skru stut`ene i braketten..

Jeg har stygge planer om og mekke noe alà det ron har på sin..

Link to comment
Share on other sites

nei eg har ikkje prøvd den med knivstaget da det er ikkje montert på vinga da den skal godkjennes så gidder eg ikkje ha brakket stående der før alt av godkjenning er ferdig... men har strutsa og er ivertfal meget presis og stabil bare med dei, men vil krenge litt selfølgeli selv med stive coilovers...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Her, ikke min men nøyaktig likt. :)

 

post-5033-130876191221_thumb.jpg

post-5033-130876194988_thumb.jpg

 

Dette ser helt likt ut som det som stod på en 4x4 Wolf som jeg hugget. Det var sveiset fast på rammevangene og en ekstra klump på bærearmen. Det var også noen papirer med bilen fra Suhe Motorsport med tegninger og info. Har tatt vare på alt sammen..

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...