Jump to content

mondeo tdci ryker veldig!


dohcen

Recommended Posts

Har bytta plugger to ganger siden I sommer så de bør virke greit:)

Plate til blokkering av egr er på vei fra Polen. Krysser fingra for at det gjør susen.

 

EGR er nå blokkert. Kun starta og testkjørt noen få meter så kan ikke si så mye om resultatet enda. Kom på en annen ting som jeg hadde glemt bort. Da jeg satte på ventilen etter rens forrige gang dro jeg over en av gjengene mellom innsuget og ventilen. Ser nå at pakningen blåses ut og det er kommet koks/olje på utsiden av ventilen. Har spurt på forumet her før, men regner med at en lekkasje der ikke akkurat gjør underverker for tomgang og motor generelt?

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

EGR er nå blokkert. Kun starta og testkjørt noen få meter så kan ikke si så mye om resultatet enda. Kom på en annen ting som jeg hadde glemt bort. Da jeg satte på ventilen etter rens forrige gang dro jeg over en av gjengene mellom innsuget og ventilen. Ser nå at pakningen blåses ut og det er kommet koks/olje på utsiden av ventilen. Har spurt på forumet her før, men regner med at en lekkasje der ikke akkurat gjør underverker for tomgang og motor generelt?

Vært borti dette før, da må du bytte, eller sørge for å få festet det skikkelig.

 

Eksoslukt inn i bil under kjøring er vel heller mindre behagelig også..

Link to comment
Share on other sites

Vært borti dette før, da må du bytte, eller sørge for å få festet det skikkelig.

 

Eksoslukt inn i bil under kjøring er vel heller mindre behagelig også..

 

Har jeg faktisk ikke tenkt på en gang, men det forklarer jo selvsagt eksoslukta jeg har kjent.

 

Pakning er nå på plass og jeg har fått testet bilen litt mer med blokkert egr. Ikke blitt kvitt ujavn tomgang helt, men synes det virker som bilen går stillere. Blitt kvitt en del dieselklakking. Virker også som jeg kan slippe bilen lengre ned på hastighet på girwne. Tidligere var det så og si umulig å kjøre på 4.gir I 40 og 30 soner. Det er null stress nå. Samme gjelder for 5.giret. Kan slippe meg mye mer ned på hastighet.

Edited by Kimmelim

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...