Jump to content

trenger hjelp!


roy lauritsen

Recommended Posts

jeg har en mod mondeo mk3 og jeg har kjøpt meg dvd spillere som er innebygget i nakkestøtten.

så det som jeg lurer på er! hvordan er setet inni,og kan jeg dra ledingene gjennom setet fra nakkestøtten og ned,og er det plass og komme til og strekke ledningene,eller må jeg legge ledningene i ytterkant av setet? jeg er redd for å skade airbagen i setet,hvis jeg strekker et rør med ledningene i gjennom setet.

er det noen som har montert noe slikt,som kan svare meg på dette???

Link to comment
Share on other sites

jeg har en mod mondeo mk3 og jeg har kjøpt meg dvd spillere som er innebygget i nakkestøtten.

så det som jeg lurer på er! hvordan er setet inni,og kan jeg dra ledingene gjennom setet fra nakkestøtten og ned,og er det plass og komme til og strekke ledningene,eller må jeg legge ledningene i ytterkant av setet? jeg er redd for å skade airbagen i setet,hvis jeg strekker et rør med ledningene i gjennom setet.

er det noen som har montert noe slikt,som kan svare meg på dette???

 

 

tror nok at du ikke burde røre så mye i det da med tanke på at du helst ønsker å ha en hel airbag som du nevner, kan alltids funke men er sjansen verdt å ta? :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Må da være mulig å oppdrive tegninger av hvordan setene er bygd opp..

 

Er dette noe Ford kan ha som ekstrautstyr på disse bilene?

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

tror nok at du ikke burde røre så mye i det da med tanke på at du helst ønsker å ha en hel airbag som du nevner, kan alltids funke men er sjansen verdt å ta? :)

 

trodde kansje det var noe luftrom mellom airbagen og seteryggen,der man kunne strekke kabler ol i gjennom. jeg er litt usikker om det er tilfelle.

 

Må da være mulig å oppdrive tegninger av hvordan setene er bygd opp..

 

Er dette noe Ford kan ha som ekstrautstyr på disse bilene?

 

ja det må vell finnes tegninger,så jeg må kansje ta kontakt med ford i morgen og snakke med dem

Link to comment
Share on other sites

Regner med de skal kunne oppdrive informasjon på bilen, den er jo ikke "utdatert" enda heller..

 

Verre hadde det vært en gammal Sierra det var snakk om f.eks..

Har jo fått beskjed rett over skranken av Ford-ansatt at hjullager ikke er å oppdrive til Mk1 Sierra lengre,

pass på at du ikke støter på en slik Gnom, med andre ord, ikke gå derifra før du har fått svaret du er ute etter.. :lol:

Edited by Sir. Aleksander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

jeg har nu hatt sierraer før og jeg fikk altid tak i delene jeg hadde bruk for.så jeg må vell forhøre meg med flere på ford,så jeg ikke gjør noe som jeg ikke skulle ha gjort,at jeg plutselig får airbagen over ansiktet,å dæven tru det smellet! hehe

Link to comment
Share on other sites

er det noen som vet om det sitter noen airbag i for-setene til mondeo mk3 04 mod?

jeg har kjøpt dvd spillere som er innfelt i nakkestøttene som jeg har tenkt og montere i bilen.jeg må fjerne di orginale festene til nakkestøtten for og få trukket ledningene i gjennom setet til undersiden,så jeg lurer derfor på om dette er mulighet og gjennomføre,eller om jeg må finne en annen løsning på dette,hvis det mot formodning skulle være airbag i setene.

Link to comment
Share on other sites

oki.har ikke sett om det er noe airbag merke der.for jeg må trekke kablene til dvd spillern,i gjennom setet,og jeg er redd for og skade airbagen hvis jeg begyner og strekke ledningene uten og vite hvor airbagen sitter.

 

Pleier å være brodert airbag, SRS e.l. på siden av setet hvis det er airbag der.

 

jeg har undersøkt,og det viser seg at det er airbag i setene,så hvordan kan jeg da få strukket kablene gjennon setene,uten og skade airbagene???

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Har gjort det samme på min MK3. Ingen problem. Men du må bore opp hull i ramma som sitter i setet. Husker ikke om jeg brukte 12 eller 13 mm bor, men det må være langt for å få det til. Deretter "flerret" jeg av setet for å trekke kablene gjennom setet.

Mondeo 2,2 Titanium X 2005 mod

 

VW Golf GL94 mod

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Har gjort det samme på min MK3. Ingen problem. Men du må bore opp hull i ramma som sitter i setet. Husker ikke om jeg brukte 12 eller 13 mm bor, men det må være langt for å få det til. Deretter "flerret" jeg av setet for å trekke kablene gjennom setet.

 

oki :)

 

takk for info! skal forsøke og kobble dette opp i morgen.du som har gjort dette før.hordan fikk du fjærnet di orginale festene til nakkestøttene?

dem går det ikke an og og stekke kablene i gjennom dem,og di må byttes ut med noen andre.

Link to comment
Share on other sites

som dere sikkert har sett i di tidligere trådene som jeg har skrevet inn her,så skal jeg montere nye nakkestøtter med innebygget dvd,men hvordan fjerner jeg di orginale festene til nakkestøttene?? siden di orginale festene er blendet i bunnen,så må disse byttes ut med noen andre for å få strukket kablene til dvd'ene i gjennom setet.

jeg har prøvd og vri på dem,samt prøvd og dradd dem rett opp,men dem sitter fast som f..

 

så mitt spm!

 

hvordan kan jeg få disse løsnet og fjernet i fra setene???

Link to comment
Share on other sites

går det ikke å bore hull i bunnen av disse plast hylsene?

 

nei det går ikke an og bore hull i dem desverre,så dem må fjernes.....

 

Du må klemme inn noen mothaker nedi der.

 

 

er det di klemmene på toppen,der du stikker inn nakkestøttene du mener??

 

hvis svaret er ja på det,så har jeg prøvd,og det var til ingen nytte. di står bom fast :(

Link to comment
Share on other sites

oki.jeg fikk løs di plasthylsene i dag som man kan justere nakkestøttene med,men det sitter ei hylse der av stål som sitter lengre ned i setet.jeg har prøvd og få denne løsnet,men den sitter bom fast.men hvis jeg fjerner den,vil ikke da nakkestøtta sitte løs,selv om jeg setter inn nye plasthylser i setet?? jeg sittet på di stål hylsene som sitter lengre nede i setet,og jeg kunne sa se at hylsen sitter fast i en plastdings nedi der,men jeg finner ikke ut hvordan jeg løsner hylsen i fra den :(

så hvordan i pokker fjærner jeg den,eller kan jeg ikke bare bore et hull tvert i gjennon dem for og få trukket ledningene i gjennom setet?

Edited by roy lauritsen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...