Guest mr_doodee Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Har kjøpt meg en sierra sedan 90 modell. det er doch motor i den. men har lyst på IS motor, IS motor er vell bare OCH motorer sant?Passer cosworth topp på Doch motorer? for cossi motorer er vell doch motorer? eventuell noe effekt å hente?hvor mangen hester er det i DOCH motoren uten kat? med kat? vist eg isje bytter til IS motor, men beholder DOCH motoren, er det trimkammer å få kjøpt til denne motoren? mye arbeid å bytte over til en IS motor? hva må byttes? håper på svar! Hilsen ny ford eier;)
Guest 2.0Fordsierra Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 IS motor er vell bare OCH motorer sant?ja, det er dem Passer cosworth topp på Doch motorer?såvidt jeg vet så gjør ikke dem det for cossi motorer er vell doch motorer?nei, den du har, har 8v med to kammer, mens cossien har 2kammer og 16v hvor mangen hester er det i DOCH motoren uten kat? med kat?120hk med kat vil jeg tru? men beholder DOCH motoren, er det trimkammer å få kjøpt til denne motoren?ja feks www.burtonpower.com rett meg noen hvis jeg har bommet grovt eller no..
Guest theend Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 hvordan er det å bare fjerne katalysatoren?er det ikke en sensor som henter inn 'data' fra den?
Guest Pjuker`n Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 Heter vel D-O-H-C og O-H-C Ikke D-O-C-H og O-C-H Kat`n kan man fjerne, sensoren du tenker på er lambdasonden og den sitter før kat`n.
Guest mr_doodee Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 hvorfor passer ikke cosworh toppen da? registeret som er forskjellig?hadde jo vært greit me 16 ventiler... finnes det doch motorer me 16 ventiler? IS och motor er det 16 vetilers motor?
Guest sh0rty^ Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 hvorfor passer ikke cosworh toppen da? registeret som er forskjellig?hadde jo vært greit me 16 ventiler... finnes det doch motorer me 16 ventiler? IS och motor er det 16 vetilers motor?<{POST_SNAPBACK}> For det første så er ikke cosworth registeret drevet av et kjede, noe som dohc motoren er, ellers så er blokka på cosworthen en helt annen enn det dohc blokka er, oljekanalene/vannkanalene passer ikke overens osv. Ja, det finnes dohc motorer med 16 ventilers motorer, nå er jo iogforseg DOHC bare en betegnelse på ossen type motor det er ( DOHC = double overhead cams )Så cosworth er jo også en DOHC motor. Men jeg vet ford har levert 16 ventilers dohc motorer i nyere tid, 92 og utover mener jeg. IS ohc motor er ikke 16 ventilers motor, IS motoren har kun en overliggende`s kam, derav kallenavnet OHC, også kjent som SOHC, som betyr Singel overhead cam, denne motoren har 8 ventiler.
focusst Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 hvorfor passer ikke cosworh toppen da? registeret som er forskjellig?hadde jo vært greit me 16 ventiler... finnes det doch motorer me 16 ventiler? IS och motor er det 16 vetilers motor?<{POST_SNAPBACK}>Cosworth har samme blokka som OHC, dvs IS! DOHC motoren sk. I4 er en helt annen motorDet finnes DOHC motorer med 16 v, f.eks i Scorpio 95- og Escort MK5/6 RS 2000, men disse er noe annerledesBytte fra DOHC til OHC/IS er mye jobb og liten vits Over til fienden...
frode Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 og rs2000 topp skal passe på dohc-blokka. men da må man regne med litt jobb hvis man skal ha den i en sierra, med tanke på at rs2000-motoren er bygd for å stå i en escort, der motoren står "feil" vei '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest fåården Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 men beholder DOCH motoren, er det trimkammer å få kjøpt til denne motoren?ja feks www.burtonpower.com får ikke kammer til dohc'n på burton.. skal slenge opp en link når jeg finner den på hvor du får trimkammer til dohc..http://www.pipercams.co.uk/
Guest mr_doodee Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 takk for mangen gode og utfyllende svar og linker..men hva går best av doch motoren min og en IS motor? Er jo mere hester i DOCH`en min...enn hva det er i IS`en... DooDee
Guest fåården Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 org så er nokk dohc'n litt raskere enn sohc'n
ford-racing Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 rs 2000 toppen passer ikke overens med sierra motoren.men toppen fra en scorpio 16v skal passe har jeg hørt..men er en danske som har sett i hele rs2000 motoren..den er det 150hk orginalt og i scorpioen er det 136hk orginalt.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest hvolsdal Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 Jeg vurderer og bytte fra OHC til DOHC. Bytte motor da kansje? Min har gått 153k.
Guest 2.0Fordsierra Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 men beholder DOCH motoren, er det trimkammer å få kjøpt til denne motoren?ja feks www.burtonpower.com får ikke kammer til dohc'n på burton.. skal slenge opp en link når jeg finner den på hvor du får trimkammer til dohc..http://www.pipercams.co.uk/<{POST_SNAPBACK}> såpass..trudde burtonpower hadde det meste innen ford jeg..sorry for den..
Guest dadda rst Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.
Guest fåården Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> tviler jeg på.. dohc blokka er jo noe helt annet enn f.eks: 205 blokka
morty999 Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> kan du forklare meg åssen du får på register kjede på en cossie topp da?
Guest 2.0Fordsierra Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> kan du forklare meg åssen du får på register kjede på en cossie topp da?<{POST_SNAPBACK}> kanskje det funker å klippe litt av kjedet og teipe på reima videre nedover?
morty999 Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> kan du forklare meg åssen du får på register kjede på en cossie topp da?<{POST_SNAPBACK}> kanskje det funker å klippe litt av kjedet og teipe på reima videre nedover? <{POST_SNAPBACK}> hva når reima kommer nederst da?
Guest 2.0Fordsierra Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> kan du forklare meg åssen du får på register kjede på en cossie topp da?<{POST_SNAPBACK}> kanskje det funker å klippe litt av kjedet og teipe på reima videre nedover? <{POST_SNAPBACK}> hva når reima kommer nederst da? <{POST_SNAPBACK}> er vel det vi kaller D-O-H-C-power nei skal ikke kødde mer
Guest sh0rty^ Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> Må bare få lov til å gratulere dadda rst med dagens innlegg!Samtidig vil jeg minne på at det er lov å tenke før man svarer!
xr4x4_2.8 Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 hehe:) riktig. personlig synest eg dohc 8v er no dritt. for d første er d masse tull med sensorane som ryker i ett sett og for d andre at toppen ryker hele tiden og for d tredje for at du for ikke kjøpt en drit av trimme deler bortsett fra noen dårlige kammer. sikkert masse anna som eg ikke kjem på, men ej hadde en clx en gong og spyr av tanken. sorry til clx dohc fans men d berre e drit.
xr4x4_2.8 Posted April 13, 2005 Posted April 13, 2005 men visst ej var dej hadde ej byttet til is motor. d er verdt d i lengden
ford-racing Posted April 14, 2005 Posted April 14, 2005 cossie topp paser som smurt på begge av de motorene.<{POST_SNAPBACK}> da skal du få komme en tur til meg å plasere en cossie topp på l4 dohc blokka mi.klarer du det til å stemme over ens så skal du få masse kronasjer!! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest fåården Posted April 14, 2005 Posted April 14, 2005 hehe:) riktig. personlig synest eg dohc 8v er no dritt. for d første er d masse tull med sensorane som ryker i ett sett og for d andre at toppen ryker hele tiden og for d tredje for at du for ikke kjøpt en drit av trimme deler bortsett fra noen dårlige kammer. sikkert masse anna som eg ikke kjem på, men ej hadde en clx en gong og spyr av tanken. sorry til clx dohc fans men d berre e drit. <{POST_SNAPBACK}> har ikke du vært uheldig med din kanskje??? har ingen probblemer med min jeg..går bedere enn mange sohc motorer jeg har vært borti..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now