Jump to content

høytaler til mondeo mk3


watski

Recommended Posts

Har en mondeo 2001mod stasjonsvogn, Som jeg vill ha litt bedre lyd i.

Har tenkt på focal sine 6*9 men er det plass til dem i døren, med tanke på vinduet? og vor mye er det som må pusses bort?

har ikke ford noen fine og gode spillere til 2001modellen? er vell 1,8 din helt eksakt.

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke om det er 6,9 eller 5,8 som passer, men i forhold til hvinduet så skal magneten være ganske stor for å treffe hviduet. Det skal litt til.. Men det går også ann å kjøpe adapter også. Det har jeg gjort og det fungerer..

 

Hvis du gjør som meg å sliper bort litt av den "ramma" som sitter standard i mondeo'n, så får du lett plass til 2 DIN.

 

Jeg har Pioneer

Edited by Ro0ck

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke om det er 6,9 eller 5,8 som passer, men i forhold til hvinduet så skal magneten være ganske stor for å treffe hviduet. Det skal litt til.. Men det går også ann å kjøpe adapter også. Det har jeg gjort og det fungerer..

 

Hvis du gjør som meg å sliper bort litt av den "ramma" som sitter standard i mondeo'n, så får du lett plass til 2 DIN.

 

Jeg har Pioneer

 

 

 

Har du bilde av 2din spilleren montert i?

Har jo lyst på 2din men har sett flere bilder som jeg ikke liker helt?

 

Vilken årsmodell er det du har montert i?

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Orginal str. i Mondeo siden Mk1 har vært 6 x 8, jeg har byttet ut mine med disse fra Pioneer er veldig fornøyd med lyden. Jeg gjore det samme i sin tid i min Mk1 :)

 

Du skriver at du 2001 modell men det var modellbytte fra Mk2 til Mk3 i 2001, er ikke sikker på om Ro0ck tenker på dette. Høytalerene som jeg linker til vil i allefall passe i bilen din uansett type da, men er jo kjekt å hvite hvem Mk du har :)

Link to comment
Share on other sites

Orginal str. i Mondeo siden Mk1 har vært 6 x 8, jeg har byttet ut mine med disse fra Pioneer er veldig fornøyd med lyden. Jeg gjore det samme i sin tid i min Mk1 :)

 

Du skriver at du 2001 modell men det var modellbytte fra Mk2 til Mk3 i 2001, er ikke sikker på om Ro0ck tenker på dette. Høytalerene som jeg linker til vil i allefall passe i bilen din uansett type da, men er jo kjekt å hvite hvem Mk du har :)

 

 

Glemte av å skrive det ja, er en mk3, har sett att disse ikke går med 2DIN, er vell kun facelift som har 2DIN.

 

Det er vell 6*8 ja, er veldig glad i focal siden disse har ren og fin lyd, men di selges ikke i 6*8...?

 

Har du forsterker på disse pioneer høytalerne? hvilken spiller bruker du?

 

Har du Bygd om til 1DIN? er veldig interisert i bilder av det hvis du har?

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Har 2004 facelift jeg så har 2DIN spiller ja Pioneer der også, bruker bare forsterkeren som er i spilleren. I følge Ro0ck så går det ann å sette in 2DIN i før facelift modell også men må vel gjøre litt for å få det til - syns du skal spørre han jeg, men kjenner jeg den karen rett så kommer det nok et svar her snart.

 

Ang. Focal Så kan du jo ringe Steinar på BugBoys 95284083 å spørre han om dybde forskjell. Vet han har montert mye anlegg og han er forhandler av både Focal og Pioneer.

Link to comment
Share on other sites

Har du bilde av 2din spilleren montert i?

Har jo lyst på 2din men har sett flere bilder som jeg ikke liker helt?

 

Vilken årsmodell er det du har montert i?

 

 

Det er helt klart plasss til en 2 DIN. Jeg fila ned litt av den "ramma" som var rundt og satt spillern rett inn. Hvis man skal gjøre det så ikke ta formye...

 

Et veldig dårlig bilde men det er noe....

 

Bilde002.jpg

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart plasss til en 2 DIN. Jeg fila ned litt av den "ramma" som var rundt og satt spillern rett inn. Hvis man skal gjøre det så ikke ta formye...

 

Et veldig dårlig bilde men det er noe....

 

Bilde002.jpg

 

 

Kan du ta et bilde som er litt lysere? Eller noen andre som har/kan ta?

 

Har planer om å montere 2Din i min også men så så jeg et bilde tildligere her på forumet som ikke var pent.

Vill bare vite sikkert for jeg kjøper meg 2DIN

 

Takker for alle svar

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Dette er det beste bilde jeg har..

 

IMG_7026.jpg

 

Ble jo bra det. :)

Hvordan blir det med støtte i bakkant av spilleren? sitter denn godt fast eller måtte du lage til nye fester?

 

Takker for svar :D

Edited by watski

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Siden den heller litt nedover innerst i bakkant så er det ikke noe problem. Jeg fila enkelt ned oppe og nede på ramma sånn at det ikke ble no frisjon, så døtta jeg spillern inn og der har den vært helt siden da. Trenger ingen fester for at den skal sitte ordentlig

Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...