Jump to content

Stag og foringer bak mk3


Fresh|

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har litt slitne foringer i et par stag bak på min mondeo. Jeg vet ikke hva disse stagene kalles, men det er de som sitter festet sånn ca ved baksetet og går videre bakover til spindel, støtdemper og bærebru. Det er foringen i øye fremme som er slitent og jeg lurer på om det er mulig å fa tak i disse løst. Har hørt med Ford, men de sier jeg må kjøpe hele staget. Dette er jeg lite villig til da hvert slikt stag koster nærmere 3000 kr pr stk.

 

Det er nr 10 som er avbildet på sprengskissa her jeg snakker om.

Noen som vet om det er mulig å få tak i slike foringer?rear-wagon.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke noe til det, men skal ha eu kontroll på den snart og da vet jeg at det blir anmerkning på disse pga slitasjen.

 

 

kan jo alltids ta kontakt med powerflex og kjøpe de foringene av de?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tilsvarende feil på en Focus for seks år siden, da var det bare hele armen med foring som gikk an å få kjøpt hos Ford. Heldigvis kom jeg over et selskap i USA som solgte løse polyforinger, for ingen av de vanlige Superflex, Polyflex, Deflex osv hadde den foringen. Nå derimot finnes det mye til den bilen. Men når det gjelder Mondeo, så finner jeg fint lite av polyforinger til stasjonsvogn. Er redd du enten må kjøpe hele armen med foring eller finne fra en annen modell som nevnt over.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk tilsvarende feil på en Focus for seks år siden, da var det bare hele armen med foring som gikk an å få kjøpt hos Ford. Heldigvis kom jeg over et selskap i USA som solgte løse polyforinger, for ingen av de vanlige Superflex, Polyflex, Deflex osv hadde den foringen. Nå derimot finnes det mye til den bilen. Men når det gjelder Mondeo, så finner jeg fint lite av polyforinger til stasjonsvogn. Er redd du enten må kjøpe hele armen med foring eller finne fra en annen modell som nevnt over.

Også der har Ford foring, husker heller ikke der om det er til mk1 eller 2 som benyttes på begge. Har skifta mange av de

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ebay ble løsningen. Fant en selger som solgte nye foringer til denne armen i england. Så da er det bare å vente på posten :)

 

 

låner tråden litt her. brodern sliter me akkurat samme problemet ang disse foringene, har vært å snusa rundt på nett etter foringer til han uten hell. hva søkte du etter da du fikk opp foringene på ebay? om du kunne sendt meg link på PM direkte så hadde det vært kjempeflott. dette er altså en stasjonsvogn det er snakk i

Edited by mondeo95
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...