Jump to content

Sierra 2.0 1986mod gikk plutselig dårlig


SierraPwr

Recommended Posts

Heisann..

En bekjent sin sierra begynte plutselig å gå dårlig, kjørte helt vanlig i byen og gasset på litt, når han slapp gassen igjen å skulle gasse så jukset den over hele turtallet, høres ut som om den ikke får nok bensin..

Vanskelig å kjøre igang(må ruse) og jukser resten av veien.

Tok av slangene som går inn på bensinfilteret og satt slangen fra pumpa i en flaske, bensina kom helt fint ut, prøvde også å holde flaska foran slangen som går inn på gasseren, der kom det også bensin..

Er 100% sikker på at den ikke får nok bensin på måten den "sperrer"..

Kan gasseren være tett på noen måte? Åssen forgasser er det egentlig på disse? sitter jo en hjerne i motorrommet :)

 

Takk på forhånd :D

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Link to comment
Share on other sites

Det er nok den elektroniske typen miljøgasser. Sansynligvis er det enklest å bytte gasseren om det er den det er noe galt med.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er nok den elektroniske typen miljøgasser. Sansynligvis er det enklest å bytte gasseren om det er den det er noe galt med.

Er noe el-møkk på den ja, åssen blir det å bytte til vanlig gasser? weber fra granada eller no? :)

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Link to comment
Share on other sites

Guest Bluewave

Er noe el-møkk på den ja, åssen blir det å bytte til vanlig gasser? weber fra granada eller no? :)

Lett, jepp, 32/36 weber er en super oppgradering, bruker lite på langkjøring og gir mye mere drag i motoren, i tilegg passer den rett på insuget. Lett og finne tak i er de og :)

Edited by Bluewave
Link to comment
Share on other sites

Lett, jepp, 32/36 weber er en super oppgradering, bruker lite på langkjøring og gir mye mere drag i motoren, i tilegg passer den rett på insuget. Lett og finne tak i er de og :)

Men den ecu'n og det elektriske a?

Samma bensintrykk?

Er gassvaieren lik? :)

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Link to comment
Share on other sites

i tilegg passer den rett på insuget.

Den passer absolutt ikke rett på innsuget til den elektroniske gassern.

Du må ha selve gassern, innsug, luftfilterboks og luftfilter. Gassvaier. Kjølevannslanger til vannchoke om du skal bruke vannchoken. Termobryteren til den vakumstyrte akselerasjonspumpa som er i bruk på kald motor. Den elektroniske tenninga du har nå kan du fint fortsatt bruke.

Tror dette skulle være alt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

den termo bryteren har ikke jeg uttak til på innsuget mitt. har heller aldri brukt et slikt innsug med termo bryter. å mine har fungert fint uten :) men alt det andre er meget viktig. skal montere sånn gasser på bilen min snarlig. må bare finne en løsning for å få manuell choke.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Mulig det finnst flere varianter på det. Men når jeg har ettermontert DGAV gasser så har jeg brukt å montert den termosaken i kjølevannslangen som går til vannchoke.

Rimelig sikker på at man får kjøpt ferdige løsninger for ombygging til manuell choke om det er ønskelig.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ja det er noen varianter. men usikker på hva som kommer fra hvilken bil. har vært borti både granada å taunus med å uten denne bryteren helt uavhengig av årsmodell. jeg har alltid koblet utenom dette eller ikke hatt det i det hele tatt. uten problemer med gangen uansett vær.

 

finns ferdige kit men det er kjedelig :) er ikke så vanskelig. det handler bare om at jeg skal bli helt fornøyd med løsningen.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...