granadaghia Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Hei. Lurte på om mustang 2.8v6 toppane med 3 eksos porta passa på tysk granada v6? Og om det blir nåke meir effekt event kva en bør gjer om dei passa for å oppnå meir effekt i den tyske v6`aren?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Hei. org er de mustang toppa dårligere en europeisk 2.8 topper. Du må modifisere dem ,porte og store ventiler før det er noe i det. Uansett er det ulike innsug og eksos kanaler så du må ha innsug som passer til toppa. Der får du std forgasser innsug til dobbel 38mm. Fra Usa. 4port Offenhauser innsug til 390cmf forgasser. Granada 2.8 Ghia S., 1977 ble levert med mustang topperog eget k-jet innsug som er sjeldne. Jeg har 1 innsug.har kun sett 3 til på siste 10åra. Disse innsuga ser ut som forvokst capri rs2600 innsug. Effekt messig ytet dem nok ikke mye effekt på motoren i std form. Men kan nok gi bra effekt om mye gjøres. Jeg har et par max trimma mustang topper med store ventiler som jeg kansje vurd å selge med innsuget men er høy prisklasse. Send pm evt. Effekt- topper portes-store ventiler 44.5-38mmplanslipe toppa for høyere kompresjon ca 10;1 for gatebruk.passe trimkam for formålethøytrykk oljepumpeblybronselagreevt total bob vekt ballansering av hele veivpartiet. Msd tennings forsterker med høy eff coil, bedre plugger. og kabler. Grenrør og sport eksosMineral olje med api rating bokstaven , J.. 20w50w for sommer. vinter motorvarmer. Man får og laget til en adapter plate til bruk av v8 holley forgasser på std innsug 2.8v6. har testa ut en 600cfm holley på en 2.8 trimma jeg bygget til en capri som står på Finn.nonå den har perfekt afr på tomgang-penkjøring-aks og full gass. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29910246 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 (edited) Hei. Lurte på om mustang 2.8v6 toppane med 3 eksos porta passa på tysk granada v6? Og om det blir nåke meir effekt event kva en bør gjer om dei passa for å oppnå meir effekt i den tyske v6`aren?? Ford V4 og V6 har to store ulemper, nemlig manifoldene på begge sider - altså innsug og eksos.V4 motorene har den optimale innsugsmanifolden, men det finnes ikke tilsvarende til V6, dessverre. http://www.sweedspeed.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=60&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=2 Til V6 er utvalget i manifolder svært begrenset og det er her de Amerikanske toppene har sin store fordel, bare ser her: http://www.offyparts.com/product_info.php/cPath/1_6/products_id/145?osCsid=16fa194664c86e490d61fc40c64c8797 Topper og innsug passer rett på den tyske 2,8 motoren og sammen med grenrør og en moderne Comp.cams så passerer du lett 200 hk hvis ting gjøres riktig. EDIT.Kremt, nei nå fant jeg pinadø manifold til de vanlige Tyske V6 motorene også og da er det ingen grunn til å bruke Amerikanske topper likevel. http://www.offyparts.com/product_info.php/cPath/1_6/products_id/147?osCsid=16fa194664c86e490d61fc40c64c8797Søkeord offy offenhauser v6manifold Edited September 12, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cortiworth Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Ford V4 og V6 har to store ulemper, nemlig manifoldene på begge sider - altså innsug og eksos.V4 motorene har den optimale innsugsmanifolden, men det finnes ikke tilsvarende til V6, dessverre. http://www.sweedspeed.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=60&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=2 Til V6 er utvalget i manifolder svært begrenset og det er her de Amerikanske toppene har sin store fordel, bare ser her: http://www.offyparts.com/product_info.php/cPath/1_6/products_id/145?osCsid=16fa194664c86e490d61fc40c64c8797 Topper og innsug passer rett på den tyske 2,8 motoren og sammen med grenrør og en moderne Comp.cams så passerer du lett 200 hk hvis ting gjøres riktig. EDIT.Kremt, nei nå fant jeg pinadø manifold til de vanlige Tyske V6 motorene også og da er det ingen grunn til å bruke Amerikanske topper likevel. http://www.offyparts.com/product_info.php/cPath/1_6/products_id/147?osCsid=16fa194664c86e490d61fc40c64c8797Søkeord offy offenhauser v6manifold Nøkkelen her er at det er den gamle 2,6 Offy manifolden som passer til våre euro-topper. 2,8 US Offy manifolden kan sveises om til å passe våre topper. Å bruke US-topper har lite for seg. De er utviklet fra den gamle 1,7 V4/2,6 V6 toppen og har trange kanaler og små ventiler. Våre 2,3 topper har faktisk samme innsugsventiler, eksosventilene er 2mm mindre 32mm) opp til 1977. Deretter 36mm. Eurotoppene har også mye finere kanaler, selv om det ikke gjør dem til noen performance topper...langt der i fra. Men de kan også forbedres betydelig. En original US 2,8 har ca 90hk opp til 1977. Deretter ca 108. Som BR-racing sier, du må legge ned MYE arbeid og ha et sett med nye ventiler for å komme opp til hva en 2,8 euro topp fløder originalt. Den største ulempen med våre topper er den siamesiske eksosporten som ikke er så ille som en tror. Med standard forgasser kam betyr det nesten ikke noe som helst at to sylindre deler samme kanal da de puster helt adskilt i tid. Med mer durasjon på eksos begyner de å forstyrre hverandre. Etter testing har jeg blitt rådet til å holde åpningene ut fra toppen nesten som originalt hvis en bruker en mild kam. Ø33mm er nok til +200hk. Større åpning dreper gasshastigheten og gir, i beste fall tap av bunndrag, i værste fall tilbakestrømming av eksos. Som RS1000 sier, det disse motorene savner mest er gode manifolder. Offenhauser sin er gammel, enkel og grei hvis en velger old school trim med forgasser. 2,8 efi manifolden er trolig den beste, som også er relativt enkel å få tak i, siden den ble montert originalt fra Ford, hvis en velger sprut. Husk at topp-delen av offy manifolden er løs og er ombyttbar mellom 2,6 og 2,8 bunndelene. De finnes i 2-port og 4-port versjoner. En kan derfor sette sammen en 4-port euro manifold av en 2,6 bunndel og 4-port US 2,8 toppdel, hvis en ikke finner en komplett 2,6 4-port manifold. Burton har også en manifold for 3x2 Weber DCNF forgassere, men det er ikke billig. Potensiale? Før YB'n kom i Sierra prøvde Ford å få litt mer fart i 2,8 motoren til rallybruk. I GpA trim greide de ca 230hk med K-jet. Det høyeste tallet med en viss troverdighet som jeg har sett er 285hk v. 8200rpm i truck for ørken racing på 80-tallet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now