Jump to content

xenon pærer på hele bilen


watski

Recommended Posts

Har planer om å montere 3 1000m, på mk3'en

Er det noe orginalt feste for ekstrlys ute på markedet?

 

Har også tenkt å montere xenon kit i alle lykter. Har mondeoen noen innvirkning på det?

Vet om en v70 som fikk problemer med airbag grunnet ettermontert xenon kit.

 

syns jeg har dårlige lys..

 

Så er det jo kjekt med gode lys her i nord på landeveiene :)

Edited by watski

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Det finnes fester som du monterer rundt bjelken bak støtfangeren. Mye stabilere enn skiltplata. Regner med at du vet at tre stk er ulovlig

 

Er dette feste noe som ford leverer?

jepp vet at ikke 3 er lovlig, men synes det ser bedre ut og lyser jo mye bedre også :)

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Innbiller meg at det har stått Hella på esken

 

OK, takk takk.

 

Men da skal jeg prøv å kontakte hella for å høre va di har. :)

 

Foresten så er det vell h7 som står i kjørelysene?

Er det h3 som står i sprederan?

 

Er det noe merkbar forskjell med xenon i sprederan?

 

 

Vilken styrke anbefales på xenon?

Har hørt at 35w tenner seg raskest så de anbefales på kjørelys og 55w anbefales på langlys? og da 6000k?

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Bruker kun 4300k. Alt annet blir blått og jalla(i mine øyne). Ser mange sverger til 6000k og også høyere kelvin, men ser ikke helt poenget. Med mine 4300k er lyset hvitt, og jeg slipper å bli stoppa for sånt.

Gjør oss alle en tjeneste og hold deg til 35W i kjørelys. Ille nok å møte folk med ettermontert xenon. Har stilt ned mine lys 1.5hakk for å blende mindre.

Link to comment
Share on other sites

ja har full forståelse for blending, men 55w bruker vell litt lengre tid for å tenne seg skikkelig

55W bruker vesentlig lengre tid på å tenne enn 35W. På langlys vil det bety att du kan kjøre relativt mange meter uten serlig lysvirkning før de har "ladet seg opp".

 

Når pærene først er tennt vill de gi tilnærmet 100% styrke etter nedblendig for 1 eller 2 biler, så dabber lyset av igjen. Det er med andre ord første tenning av pærene som tar lengst tid.

 

Å kjøre med xeonon i grøftelysene ser kanskje kult ut, men det er ganske ¤%&¤# for oss andre å møte. Blir veldig mye strølys av det. Lysvirkningen blir heller ikke den helt store.

 

 

Xenon i grøftelysene betyr forresten også att du får kortere sikt fremmover, uansett hvor mye lys du har i mørket. Øyet vil bli blendet/opphengt av det kraftige lyset rett forann bilen, noe som fører til att du ikke vil være i stand til å se like langt frem som om de ikke var tent.

Link to comment
Share on other sites

Bruker kun 4300k. Alt annet blir blått og jalla(i mine øyne). Ser mange sverger til 6000k og også høyere kelvin, men ser ikke helt poenget. Med mine 4300k er lyset hvitt, og jeg slipper å bli stoppa for sånt.

Gjør oss alle en tjeneste og hold deg til 35W i kjørelys. Ille nok å møte folk med ettermontert xenon. Har stilt ned mine lys 1.5hakk for å blende mindre.

 

http://www.dybvik-trading.no/kelvin.htm

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

blir nokk å gå for 6000k 35w i kjørelys 35w i langlys 75w i ekstralysene.

satser på 75w i 1000m. disse tenner vell litt senere men lyser jo kraftigere når di er skikkelig tent?

 

men noen som har gode erfaringer med tanke på levrandør? pris/kvalitet

 

Mestparten handler jo om pris da, siden jeg trenger 3 sett

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

blir nokk å gå for 6000k 35w i kjørelys 35w i langlys 75w i ekstralysene.

satser på 75w i 1000m. disse tenner vell litt senere men lyser jo kraftigere når di er skikkelig tent?

 

men noen som har gode erfaringer med tanke på levrandør? pris/kvalitet

 

Mestparten handler jo om pris da, siden jeg trenger 3 sett

 

Har brukt han karen her:

 

http://www.dybvik-trading.no/

 

Har det meste, og bra kvalitet på det han selger :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

http://www.vvme.com/

 

Jeg kjøpte 3 kit derifra, 2 H7 og 1 H3. Jeg bestilte Tirsdags kveld og fikk de på døra fredagen. :P De bruker DHL Express, så du betaler litt i frakt, men blir uansett mye billigere! Eneste du må være obs på er at du får et brev med forenkla toll siden du får de fra utlandet. Tror jeg betalte 400 i toll eller noe. Tror jeg var et sted mellom 1400-1800 for 3 kit. :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...