Jump to content

Problemer med start sperre mondeo 1.8 2000 modell


Azz-Kill

Recommended Posts

Har en mondeo 1.8 2000 modell som i tide og utide plutslig stopper, eller gjerne nekter å starte. Har hatt en som har feilsøkt litt nå, og han sa det er start sperren som slår inn, men finner ikke ut hvorfor. En mekaniker på ford sa til meg at eneste problemet han kjente til på disse bilene var dårlig kontakt i sikrings boksen i motor rommet. Denne er skrudd ut å sjekket og alt var fint. Noen som har noen formening om hva som må gjørs? må jeg bytte tenningslås kanskje?

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Oki. det skal sjekkest opp i :) kan jo komme med litt mer info også. Når den stopper under kjøring, starter den gjerne igjen ganske raskt, og da begynner den å spyle spyler væske og viske vinduene. Når den ikke vil starte kan jeg høre at bensin pumpen ikke slår inn, alle lys i displayet lyser, men der er heller ikke strøm til vinduer, lys og diverse andre ting, mens radioen kommer på.

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Da er det meste av ledninger å koblingspunkt sjekket og renset. Sikrings box i motorrommet har vært ute å blitt sjekket. Bilen har ikke stoppt etter dette og alltid startet. Men er en feil jeg glømte skrive tidligere, som er der ennå. Kupe viften starter når bilen står parkert. Begynner plutslig å blåse og holder på gjerne ti min før den stopper.

98 mondeo v6 ghia "st200" stv

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...