Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Ring bt og hør hva di trenger . Da slipper du og få tak i pappirer du ikke trenger

Det er jo helt klart det letteste. Men i hovedsak så trenger de dokumentasjon på delebilen, eller deler kjøpt løst.

Dokumentasjon på at bilen er ombygd i henhold til ford, alstå bekreftelse på at det er riktig deler som sitter der. Dette må du få på et fordverksted som har verkstedhåndbøker for den aktuelle bilmodellen. Dette begynner å bli vanskelig.

Utover det, så må du ha dokumentasjon på alt som ikke er orginalt, bremser, effekt, felger, senk etc.

 

MIn erfaring og personlige mening er at det er lettere å godkjenne selve ombygningen først, og komme med andre småting etterhvert.

Dette er dels fordi de ikke er så enkle på sånne biler med masse senk og mer hester etc, og , som han ene sa til meg, at de ikke kan godkjenne den til cosworth, når den da ikke har orginale bremser, fjærer, felger osv.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Godkjenninga på 380hk, får du ikke fra Ford. De har ingen papirer på slikt i det hele. Godkjent ombygd er mulig å få til, men da som standar Cosworth. Kommer ann på hvor du spør på biltilsynet, noen forlanger mye papir andre mindre. Krever ofte dokumentasjon fra merke forhandler, på at de riktige delene er brukt. Jeg har selv, gjennom jobben, laget mangen slike papir på anbefaling av godkjenning. Alle papirene går ut på det samme, men er individuelt til hver bil. For å si det slik, så er det ikke alle jeg har gått gjennom, som har fått papiret pga feil deler og dårlig arbeid

 

Helt enig med Breda, få bilen mest mulig org ved visning både hos merke verksted og selvsagt hos biltilsynet etterpå. Resten tar man i ettertid.

Donor dokumentasjon er noe de er blitt mer og mer ute etter

Link to comment
Share on other sites

Man trenger ikke nødvendigvis vise bilen hos et ford verksted først. Jeg dro rett til trafikkstasjon på risløkka i oslo og den ble godkjent med en gang. Det jeg hadde med av papirer var: bremsepapir på effekten, kvitteringer på kjøpte deler, 4-hjulskontroll utskrift, tüv papir på senkesett og selvfølgelig det positivet svaret jeg fikk på søknaden jeg hadde sendt på forhånd :)

'63 Ford Cortina 1200 2dr

'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo

'86 Ford Sierra RS Cosworth

'00 Dodge Ram 2500 5,9TD

Link to comment
Share on other sites

eneste problemet jeg ser ved ombygginga di er at du skall bygge fra en 88 uten spesielle eksos/utslippskrav.

Til en 91 med plenty avgass krav. men bortsett fra det, skulle det vær ganske rett fram.

Jeg fikk klar signal på et rwd bygge fra en 91 4x4 dohc, og da måtte orginal eksos fra en tilsvarende 91 4wd cosworth. hjemme mekka med kat osv kom ikke til og bli godkjent..

 

Spørsmåle er jo om du kan få det som et karosseri bytte da.?

 

Har en sierra selv, som er bygd om fra 1,8td til coswoerth :P men det er leeeeeeenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...