Jump to content

2,8EFI problemer


GranadaMK1

Recommended Posts

YO.....

 

Sliter litt med 2,8EFI i granadan som fusker en del under 2500rpm

Er ikke hele tiden med ca. 60prosent av tiden. Funker fint med full gass. Men på crusing og lite gass fusker den en del. Poffer å smeller noe jevlig i eksosen når man renner på gear osv.

Så jeg trodde kanskje den fikk for mye bensin og ikke klarte å tenne skikkelig.

Satt i en MSD blaster coil i går, men etter 10min kjøring med en bil som var HELT mongo så var det bare å gå tilbake til orginal som funket mye bedre. Synes det var litt rart at bilen fusket som **** med "skikkelig" coil.

 

Her er ting jeg har prøvd.

 

Ny

Fordelerlokk og rotor

Pluggledninger

Tennplugger

Luftfilter

 

Returen fra ben. regg var klemt flat, har byttet den slangen til org. så skal være org. bensislangesystem nå.

Bruker en bosch cosworth org. pumpe, vovlo bensinfilter.

Samme som jeg har brukt på 2,9efi før uten problemer.

 

Ellers så er motor orginal med 2,5" eksos. kn luftfilter.

 

Noen som har noen tips?

Hva skal åpningen på pluggene være?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Tenning ok ? TPS ok ?

 

 

Tenning er orginal.

 

Kan være tps ja, siden det er feil som kommer å går. Rart den ble helt mongo med kraftigere coil.

 

Noen som vet om tps fra 2,9efi er lik?

Har en sån liggende tror jeg.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Satt i en MSD blaster coil i går, men etter 10min kjøring med en bil som var HELT mongo så var det bare å gå tilbake til orginal som funket mye bedre. Synes det var litt rart at bilen fusket som **** med "skikkelig" coil.

 

Her er ting jeg har prøvd.

 

Ellers så er motor orginal med 2,5" eksos. kn luftfilter.

 

Noen som har noen tips?

Hva skal åpningen på pluggene være?

Dersom du har for mager blanding og for tidlig tenning så vil blandingen brenne sent med en dårlig gnist. Når du oppgraderer tenningsanlegget og får en kraftig gnist så antenner og brenner blandingen slik den skal. Hvis tenningen da er feiljustert til for mye fortenning, så kan det gi ett slik utslag.

 

Forutsetningen er at gnisten kommer frem til tennpluggene så jeg får anta at de nye tenningsdelene er av god kvalitet.

 

Gjør en test uten vakumslangen til BTR tilkoblet vakum. Dette gir umiddelbart fetere blandig og vil avsløre om motoren trenger mer eller mindre bensin.

 

Foreslår at du begynner med 0,8 mm pluggåpning.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...