GranadaMK1 Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 YO..... Sliter litt med 2,8EFI i granadan som fusker en del under 2500rpmEr ikke hele tiden med ca. 60prosent av tiden. Funker fint med full gass. Men på crusing og lite gass fusker den en del. Poffer å smeller noe jevlig i eksosen når man renner på gear osv.Så jeg trodde kanskje den fikk for mye bensin og ikke klarte å tenne skikkelig.Satt i en MSD blaster coil i går, men etter 10min kjøring med en bil som var HELT mongo så var det bare å gå tilbake til orginal som funket mye bedre. Synes det var litt rart at bilen fusket som **** med "skikkelig" coil. Her er ting jeg har prøvd. NyFordelerlokk og rotorPluggledningerTennpluggerLuftfilter Returen fra ben. regg var klemt flat, har byttet den slangen til org. så skal være org. bensislangesystem nå.Bruker en bosch cosworth org. pumpe, vovlo bensinfilter.Samme som jeg har brukt på 2,9efi før uten problemer. Ellers så er motor orginal med 2,5" eksos. kn luftfilter. Noen som har noen tips?Hva skal åpningen på pluggene være? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Tenning ok ? TPS ok ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Tenning ok ? TPS ok ? Tenning er orginal. Kan være tps ja, siden det er feil som kommer å går. Rart den ble helt mongo med kraftigere coil. Noen som vet om tps fra 2,9efi er lik?Har en sån liggende tror jeg. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Foruten TPS, sjekk i tillegg spjeldene. De kan sette seg litt, så spjeldmekanismen bør smøres regelmessig. Ellers er det jo som alltid å sjekke/spraye alle kontakter med elektrorens. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Satt i en MSD blaster coil i går, men etter 10min kjøring med en bil som var HELT mongo så var det bare å gå tilbake til orginal som funket mye bedre. Synes det var litt rart at bilen fusket som **** med "skikkelig" coil. Her er ting jeg har prøvd. Ellers så er motor orginal med 2,5" eksos. kn luftfilter. Noen som har noen tips?Hva skal åpningen på pluggene være? Dersom du har for mager blanding og for tidlig tenning så vil blandingen brenne sent med en dårlig gnist. Når du oppgraderer tenningsanlegget og får en kraftig gnist så antenner og brenner blandingen slik den skal. Hvis tenningen da er feiljustert til for mye fortenning, så kan det gi ett slik utslag. Forutsetningen er at gnisten kommer frem til tennpluggene så jeg får anta at de nye tenningsdelene er av god kvalitet. Gjør en test uten vakumslangen til BTR tilkoblet vakum. Dette gir umiddelbart fetere blandig og vil avsløre om motoren trenger mer eller mindre bensin. Foreslår at du begynner med 0,8 mm pluggåpning. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now