Jump to content

Ustabil temperaturmåler OHC


FrodeSierra

Recommended Posts

Hei. :)

 

Jeg har forsøkt å søke meg fremt til en mulig løsning, men jeg finner lite info om mulig feilkilde til at tempmåleren i bilen lever sitt eget liv i min 87 OHC.

 

Det har seg sånn at den funker noen dager helt fint, og andre dager ikke i det hele tatt. Noen dager funker den halve kjøreturen osv.

Ofte kan jeg kjøre halvveis til skolen og da stiger den rolig og fint, men etter en stund kan plutselig nåla gå helt tilbake til kald punktet og bli der resten av dagen.

Varmeapparatet funker flott og leverer bra med varme, men OHC har vel en tendens til å bli ganske så varm etter hvert, så jeg vil helt fikse dette så jeg unngår koking.

 

Hva kan være galt?

-Ford Sierra 4dør's 2.0 OHC CL. 1987mod.

*Ford Sierra 5dør's 2.0 Doch CL. 1991mod. (Først død, derette solgt)

Link to comment
Share on other sites

Det kan mulig også være dårlig kontakt bak på printplata bak instrumentene. Jeg klarte ivertfall en gang å få en slik ustabil tempmåler til å fungere bedre ved å lodde opp koblingene bakpå der.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ja det er også et alternativ. Jeg har justert og fomla litt med den kontakta uten resultat. Men nå er føler bestilt så skal se om det gjør nytta. Nå skal det sies at jeg smurte opp kontakta og satte den på føleren igjen i stad, og siden har måleren funke helt utmerket, kan selvfølgelig ha funnet feilen der allerede, men må nesten ta flere kjøreturer for å få se om det gjorde susen :P :)

-Ford Sierra 4dør's 2.0 OHC CL. 1987mod.

*Ford Sierra 5dør's 2.0 Doch CL. 1991mod. (Først død, derette solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...