Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 4x4 Cosworth som får for seg noen ganger at den bare skal gå på 3 sylindere. Har skjedd ca 4 ganger de siste 2 åra. Plutselig uten forvarsel under kjøring så begynner den å gå på 3. Første gangen det skjedde var jeg et stykke hjemifra, men tok en kjapp sjekk da og fant ikke ut av det så kjørte hjem. Dagen etter så startet jeg og kjøre og den var sånn fortsatt men etter en stund gikk det over. Så har den vært sånn som sagt innimellom i de siste åra og igår ble den sånn igjen. Idag har jeg kun vært ute en svipptur på 3 sylindere men fortsatt ikke fått sett på det. Når den går på 4 så glemmer jeg det og er ikke så lett å finne ut av det heller da. Bytta nylig rotor og fordelerlokk da uten at det hjalp tydeligvis. Noen tips??

Kan legge til at den ofte fjusker og nøkker litt når den er kald da, men veit ikke om det er no sammenheng. Evt gjerne tips på det også :rolleyes:

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Sjekka at det ikke er dårlig kontakt på dysene? skifta plugger og pluggkabler? Start med det hvertfall

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Posted

Prøv å skift til NGK BCR8ES, bank ned åpning til 0,5 om du kjører høyt turbo trykk.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Prøv å skift til NGK BCR8ES, bank ned åpning til 0,5 om du kjører høyt turbo trykk.

 

Med det samme vi var inne på plugger, så lurer jeg kjapt på en ting :P Skal jeg har større plugg åpning ved mer trykk og bensin? Og mindre åpning motsatt?

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Posted

Med det samme vi var inne på plugger, så lurer jeg kjapt på en ting :P Skal jeg har større plugg åpning ved mer trykk og bensin? Og mindre åpning motsatt?

Har du ett dårlig, slitent orginalt tenningssystem, må du banke NED åpningen når du kjører mer trykk. Bra coil og ledninger(og resten av systemet) så trenger du ikke mindre pluggåpning for å antenne blandingen.

Posted (edited)

Har du ett dårlig, slitent orginalt tenningssystem, må du banke NED åpningen når du kjører mer trykk. Bra coil og ledninger(og resten av systemet) så trenger du ikke mindre pluggåpning for å antenne blandingen.

 

Med et bra origalt tenningssystem så må du fortsatt banke ned åpninga ved trykk over 1.8 bar, du må ha MSD e.l for å unngå tenningskutt ved høyt trykk.

 

edit pga ordleif.

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Med et bra origalt tenningssystem så må du fortsatt banke ned åpninga ved trykk over 1.8 bar, du må ha MSD e.l for å unngå tenningskutt ved høyt trykk.

 

edit pga ordleif.

Da er vi enige :)

Posted

Jeg hadde det problemet på min Sierra, viste seg til at jord ledningen til ene dysa, hadde gnisset mot bensin railen, og jordet av og til, dermed ble dysa stående åpen når den skulle vært stengt. Drukna sylinderen

Posted

Ikke no høyt ladetrykk her nei. ca 0,9. ellers temmelig orginalt oppsett..

Men tror jeg fant feilen nå. Så over ledningene til dysene og på ledningen til den bakerste dysa var det teipet på og det så litt uorginalt ut. Under teipen var den ene røde ledningen såvidt tvinna sammen. Så der blir det lodding og strømpe utapå :)

Spent på å se om dette løser problemet med fjusking når den er kald også, men det kan jo være noe annet..

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Det med fusking når den er kald har nok mer med vanntempsensor å gjøre tipper jeg. Org chip ikkesant?

 

Okay, ja det kan hende. Er det den blå bak ved toppen? Kan prøve å bytte.

Ang chip så mente de jeg kjøpte delebilen av som dette kommer fra at den var chip i den, men det kan i tilfelle ikke være rare greiene siden det er orginale blå dyser og orginal map sensor på den. Jeg tror det er orginal chip. Hvordan finner jeg ut det?

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Hva er skrevet på chippen?

 

Ser sånn ut?

 

IMAG0412.jpg

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Dette er et orginalt babyboard.Du har orginal chip.Dette er helt likt som da jeg åpnet hjernen min første gangen.Det er vel grønn lapp på denne hjernen fra 4+4 90 modell med katalysator og lamdastyring.

Posted

Dette er et orginalt babyboard.Du har orginal chip.Dette er helt likt som da jeg åpnet hjernen min første gangen.Det er vel grønn lapp på denne hjernen fra 4+4 90 modell med katalysator og lamdastyring.

 

Okay. Det er grønn lapp på utsida ja og først nå så jeg at det står det samme på lappen som på chipen. Hehe

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Dette er et orginalt babyboard.Du har orginal chip.Dette er helt likt som da jeg åpnet hjernen min første gangen.Det er vel grønn lapp på denne hjernen fra 4+4 90 modell med katalysator og lamdastyring.

 

Jeg bommet, trodde det var P8. Glemte at det var Sierra i farten

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...