Jump to content

Sierra Coswort med feil chassi nr.


Dan Oskar

Recommended Posts

Hei.

 

Som nybakt bruker på forumet må jeg først og fremst takke for mye nyttig informasjon: )

 

Leser det er mye "juks" med chassi nr på sierra/cosworth, domt jeg ikke leste det før nå!!

Har byttet til meg en godkjent ombygget sierra - cosworth som ikke er den bilen det står i vognkort.

 

Jeg har inngått ett slags forlik med forrige eier som tilsynelatende ikke viste om dette.

Nå skal jeg beholde bilen og trenger noen råd.

 

Hvordan vil det være å få godkjent det chassinr som bilen har i dag? (Går ut i fra det er en original (import/stjålet) bil) ?

I vognkortet jeg fikk med bilen er alt godkjent, motor, 4x4, senk og felger. Kan dette flyttes over på en norsk sierra for så og skli rett gjennom en godkjenning av ombygging?

 

- På forhånd takk! :-)

Link to comment
Share on other sites

Prøv og heve kjøpet, dette er bare problemer.

Han får vel bruke de papirene på den ombygde vel, og kjøpe ett karoseri og begyne og skru.. sjekk ramme nr først, og se hva greia er, dummeste er og si du har en bil stående med feil ramme nr.

da mister du den,

Link to comment
Share on other sites

Fikk du den billig, er det bare å selge den i deler å samle opp å få kjøpt deg en lovlig en :) cossy deler går jo som varmt hvetebrød

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

hev kjøpet, så får heller tidligere eier ta det med den han kjøpte den av. prøver du å godkjenne denne eller melder ifra er det stor sjanse for at du mister bilen. cosworth er snuskebil nr1, og at rammenr står stempla i gulv og på en poppa plate gjør ikke saken bedre. dette er min mening da

Link to comment
Share on other sites

Som Kverna sier, prøver du å få den godkjent, mister du bilen. Vi hadde et tilfelle på jobben, for et års tid siden, en gammel Volvo 240 på eu kontr. Chassie nr stemmte med vognkort og det i motor rom, men ikke det i bagasjerom, som ikke alle hvet om. Bilen måtte forevises biltilsyn, viste seg at den var stjelt i Italia for ca 10 år siden. Eier mistet bil og penger han gav for den. Ei vennine av meg mistet en Rs turbo på samme måte, noe som vi også avslørte på eu kontr

Link to comment
Share on other sites

En venninne mistet RS turbo pga en EU-kontroll dere gjorde. Det var ikke snilt gjort.

 

Siden det ble gjort en byttehandel er heving av kjøp litt problematisk, men vi har kommet til en viss enighet.

Da selger beholder bilen han fikk av meg og tilbakebetaler en sum som utgjør at jeg har "betalt" 20.000kr for denne cosworthen.

 

Skal prøve å få tak i en sierra jeg kan flytte alt over på og bruke dette chassi som evt bilcross prosjekt :-)

Link to comment
Share on other sites

En venninne mistet RS turbo pga en EU-kontroll dere gjorde. Det var ikke snilt gjort.

 

Siden det ble gjort en byttehandel er heving av kjøp litt problematisk, men vi har kommet til en viss enighet.

Da selger beholder bilen han fikk av meg og tilbakebetaler en sum som utgjør at jeg har "betalt" 20.000kr for denne cosworthen.

 

Skal prøve å få tak i en sierra jeg kan flytte alt over på og bruke dette chassi som evt bilcross prosjekt :-)

Og da skal du kjøre rundt i en sierra som ikke er godkjent ombygd, med MULIGENS deler som er stjålet tidligere ? Eller hvordan hadde du tenkt til å løse det ?

Delene du har nå kan aldri brukes i en godkjenningsprosess, men evt ypperlig til baneprosjekter.

Link to comment
Share on other sites

En venninne mistet RS turbo pga en EU-kontroll dere gjorde. Det var ikke snilt gjort.

 

Siden det ble gjort en byttehandel er heving av kjøp litt problematisk, men vi har kommet til en viss enighet.

Da selger beholder bilen han fikk av meg og tilbakebetaler en sum som utgjør at jeg har "betalt" 20.000kr for denne cosworthen.

 

Skal prøve å få tak i en sierra jeg kan flytte alt over på og bruke dette chassi som evt bilcross prosjekt :-)

 

Snilt og snilt, vi gjorde jobben vår, og hun ble glad for at ikke hun fikk noe på seg, som kunne skjedd ved evt salg. Bilen ble presset flat mens biltilsynet såg på, ingen deler skulle plukkes av. Der endte Revolution felgene :(

Link to comment
Share on other sites

regner med mange har kjøpt eller bytta "nye" blokker etc opp igjennom tidene også. Gjelder vel stort sett alle biler. Ingen ting som tilsier at man må ha blokka som satt i bilen da den var ny. Men klart det er litt morsommere hvis man har en strøken cossie at alt stemmer overens fra den var ny.. :)

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...