glosviken Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 1.koffor vill ikkje bilen min gå meir en ca 5 sek etter oppstart med 3 bar mapsensor har no prøvd med 2 forskellige senora og so fort eg setter tilbake til orginal sensor so går den? 2.nor ein tar vekk den orginale veihusventilasjonen er der ein liten plugg med slange på mit på innsuget ka ska eg gjere med den? 3går litt opp og ned på turtal på tomgang nor eg kobla fra tps senoren (den røde på innsuget) blir det beire! er den berre og skifte da?eller er det noke anna? biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 kva chip har du? trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 3går litt opp og ned på turtal på tomgang nor eg kobla fra tps senoren (den røde på innsuget) blir det beire! er den berre og skifte da?eller er det noke anna?Kan være defekt ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 SPM 1.Enten så har du chip som er laga til orginal Map eller så er de to 3bar mapene ikkje i orden! SPM 2.Blende den. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 3. Les her. http://bigturbo.co.uk/ Mål spenning til tps og signalet tilbake til ecu. Kan være feil justert. Har du PF09 sensor/L8 blir det mye styr om signalet går ned til 0. Bør ligge noen mV over på stengt spjeld og stige linjært til noen mV under 5V. Ikke opp til 5 blank. Tar gjerne litt tid å få det dønn i vater men da fungerer det. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 3. Les her. http://bigturbo.co.uk/ Mål spenning til tps og signalet tilbake til ecu. Kan være feil justert. Har du PF09 sensor/L8 blir det mye styr om signalet går ned til 0. Bør ligge noen mV over på stengt spjeld og stige linjært til noen mV under 5V. Ikke opp til 5 blank. Tar gjerne litt tid å få det dønn i vater men da fungerer det. Dette er meget viktig å ha riktig, fikk luka bort en haug med fusk etter jeg justerte TPS korrekt på min siste Cosworth. Jeg laga stikkere mellom TPS å kontakt, enklere å justere riktig da. Forbanna trangt å komme til for å få løsna dem to skruene, demonter fordeler lokk osv først så går det mye lettere. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 som Tommen sa , du bytta vel chip når du bytta mapsensor? . hvis ikke må du lure det til med mye tomgang og co justering Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Er lettest å justere tps, med spjeldhuset løst. Du må være sikker på at chipen din erlaget for 3bar map, ellers lager du problem. Med map sensor, på org plassering, så ryker de ofte visst man blåser ut noe kjølevann på ekspansjons tanken. Tok knekken på 2stk på den måten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now