Jump to content

Årets julegave, ny Mondeo :)


lunavoff

Recommended Posts

ble bra med de skvettlappene der. nesten penere en orginalt. hehe

 

Vel, de er helt klart mye penere enn de originale, spesielt når det ikke finnes originale til denne stylingen ;) Har 2stk ekstra om noen trenger til en Tit X eller ST, var bare å skru på, 15min jobb.

 

senk til bilen da?

har kjørt med 19" i 3 uker nå og den ser ut som en SUV!

men bilen ble mer behaglig å kjøre da :)

 

Det blir nok ikke senk ev før til neste år, har vurdert det, men for et bra sett så koster det nok en 7-8 lapper og det tåler ikke budsjettet akkurat nå.. Barnevogn første pri :)

 

baah, angrer som en bikkje på at jeg ikke kjøpte de 19" felgene før deg :( buuuhuuu!!! MEN, de kommer til å bli knall på bilen din :D Vil faktisk tro at de passer MK3 bedre enn MK4 :P

 

Du skal heller få kjøpe de om fruen syntes de er helt på tryne å kjøre med :) Hu kjører ballong på sin Grand Vitara så det er en viss sjans for at de ikke faller i god jord..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Du skal heller få kjøpe de om fruen syntes de er helt på tryne å kjøre med :) Hu kjører ballong på sin Grand Vitara så det er en viss sjans for at de ikke faller i god jord..

 

Huff, komfort fremfor utseendet..! Si ifra om du skal selge dem :D

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på denne jeg :smartass:

 

EDIT: Fant et BILDE (stooort bilde, er derfor jeg linker) av den, ser ut som det bare er klips.

 

Jeg brukte 15min tenker jeg på å montere den. Måtte kappe av noen plastikkbiter som egentlig skulle feste denne originale Cupra leppa til fangeren. Så skrudde jeg bare leppa fast i fangeren med selvborrende skruer fra Biltema. Meget enkelt og leppa koster bare 353kr på Møller! (delenummeret er 1ML 805 903 )

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

La på ei svart stripe på frontruta i går kveld, veldig bra å kjøre til jobb i dag og slippe å ta ned solskjermen når morrasola kom opp over horisonten. Ble 17cm på siden og 12 på midten.. Fikk også på noen flotte klistermerker :)

 

IMAG0302.jpg

 

IMAG0304.jpg

 

IMAG0303.jpg

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Se her ja! Flotte klistremerker :D Jeg prøvde å sette på mine på min bil også, det gikk skikkelig dårlig -,-' Tror kanskje jeg må spørre pent om et par nye :wub:

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da fikk jeg endelig satt på sommerdekkene i går kveld, syntes ikke det ble så ille :)

 

IMAG0353-1.jpg

 

Nå gjenstår det bare å få festet coveret til jekkfestene bak så de ikke faller av igjen etter 500m....

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Meget pent.

 

Synes du skulle kostet på deg øyelokk. Er ikke veldig fan av det til vanlig, men på mk3 så gjør de seg svært godt.

 

Synes heller ikke du bør begynne å tenke i de baner av å lakke lyktene dine sorte (om du har vurdert det) denne bilen er perfekt akkurat slik den er.

Link to comment
Share on other sites

Øyelokk er i bestilling allerede :)

 

Ikke vurdert det nei, kommer bare til å sette inn nye xenon 6000k istedetfor de originale 4300k son lyser veldig dårlig, samtidig montere 6000k HID i fjernlysa. Blir ikke senk på meg heller, ble fornøyd med høyden så lenge dette er en bruksbil :)

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Passet bra til bilen de felgene ja men hadde passet bedre på min bil :) Lurer på de selv, får de heldigvis til nettopris hvis jeg bestemmer meg for å bytte felger. Øyelokk, nei off, fin som den er...

Edited by roddis

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

De felgene passet bilen din knallgodt :D Ble "veeeryy niiiiceee" :D

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ikke stort jeg har gjort med bilen siden sist post.. Mangler enda å få rettet opp fangeren og montere Cupra leppa på nytt etter at den ble flytta litt på i sammenstøtet med grevlingen i sommer.

 

Men det jeg har FÅTT gjort er å monter nye speil som folder seg inn og full "overhaling" på motor i form av produkter ifra Liqui Moly.

 

Her har jeg brukt Oil Flush som renser ut all dritt i motoren før oljeskift, CeraTec som smører opp motor innvendig etter oljeskift og Diesel Spülung som renser hele innsprøytningssystemet. Og JA, det er merkbar forskjell! Motor går mye stillere og lettere, føles raskere og bruker mindre drivstoff. Har også brukt dette på et par andre biler med meget fornøyde eiere etterpå som er kvitt bla ujavn gange og ventiltikk..

 

Masserte ut en parkeringsbulk hos Kepler Bilservice i Tønsberg som drittungen til naboen klarte å gjøre 5 dager etter lakkering, fikset ryggesensor, oppdatert NAVI og montert nyrenset Pipercross filter.

 

Knipsa et bilde om helga, hadde nok gjort seg med en senk, men det får vente til neste år.

Understellsbehandles i løpet av måneden og en god runde med rubbing, polish og dobbel lakkforsegling så er jeg klar for vinteren! :)

 

titx-800.jpg

Edited by lunavoff

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...