Jump to content

Reim-uling fra vannpumpereim.


Marken

Recommended Posts

I det siste har reima eller lagrene begynt å ule konstant. Jeg har lett og lett etter lager, stammer og lager "pakke" på ebay. Men finner ingen stan. Bør jeg bytte strammer også eller bare lagre og reim? ( reima ser bra ny ut )

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Min begynner å gi seg etter 1 times kjøring. Da høres det ut som at det er noen lagre som er gåen. Er ikke artig å komme til noe tilstelninger i tide , for å si det sånn :P

 

Jeg kan stadfeste at lyden er på reimsiden og ikke ved ac kompressor selv om den sikkert skullevært bytta ! : p

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Min begynner å gi seg etter 1 times kjøring. Da høres det ut som at det er noen lagre som er gåen. Er ikke artig å komme til noe tilstelninger i tide , for å si det sånn :P

 

Jeg kan stadfeste at lyden er på reimsiden og ikke ved ac kompressor selv om den sikkert skullevært bytta ! : p

 

Ja snakker også om på reimsiden, om det er ac-kompressor eller pumpe eller hva det heter vet jeg ikke. Bare en tanke

Link to comment
Share on other sites

Lager og uling lydene fortsetter med turtallet. Jo mer gass jeg gir jo mer uler den . Skal ikke ackompressor bare gå samme hastighet? Lyden forsvinner heller ikke om jeg skrur av aircondition :(

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Lager og uling lydene fortsetter med turtallet. Jo mer gass jeg gir jo mer uler den . Skal ikke ackompressor bare gå samme hastighet? Lyden forsvinner heller ikke om jeg skrur av aircondition :(

Hjulet på reima går vel like fort som resten av systemet ? Dersom det er ett lager der.

 

Reimstrammeren?

Ikke det på min hvertfall, eller, burde ikke være det mtp at det er byttet

Link to comment
Share on other sites

Ikke det på min hvertfall, eller, burde ikke være det mtp at det er byttet

 

Nei, det bør det ikke være på din, siden den er byttet :) Tenkte på trådstarter sin bil :)

 

Marken: Riktig som Kverna sier at du kan få lik ulyd i ac-kompressoren som andre reimhjul.

Har vært borti et par tilfeller av slik ulyd i ac-kompressor også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Bestille brukt? Du må jo først få tatt av reima og finne ut hva som faktisk lager lyden :

Det er første bud.

 

AC-kompressoren sitter helt nederst, foran motoren.

 

Om du tar ut sikringen eller skrur av AC er akkurat det samme.

Det sitter en clutch på akslingen mellom reimhjulet og selve kompressoren som blir styrt til å koble inn eller ut av AC-systemet.

Så om du tar ut sikringen eller skrur av ac på betjeningspanelet har det samme funksjon.

Reimhjulet går rundt sammen med drivreima, og dermed er lageret i funksjon. Så er det ulyd i det, så vil det lage lyd uansett.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på hvordan modell du har jeg, men bilxtra skal ha 3700kr for ny dynamo til min mk2.

Har en Mk3 2001mod mondeo stv :) Vanskelige å overhalle, skaffe lagre til dynamo ?

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg sjekke kanna jeg fikk av ford, for det stod bremsevæske på kvitteringa.

Er det peilepinne på servoem , og hvor i h****** ligger påfyllingsrøret?

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

egen tank til servoolja.

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...