Jump to content

omb.fra forgasser til efi


bazzxr4i

Recommended Posts

Hei.

 

Holder på med en sierra motorkonvertering.

 

Har 2,9 efi motor og motorromsnett og 2.0L el.nett inne i bilen.

 

Hva og hvordan linkes disse opp mot hverandre?

 

Har 3 ledige kontakter på motorromsnettet som ikke er i bruk og lurer på om disse evnt. er til girkasse og eventuelt link til innvendig ledningsnett??

 

Haster da jeg holder på og montere sammen.

 

Enkleste hadde vel vert om jeg hadde hatt et et komplett sierra is nett...??

 

Svar ønske til bazzxr4i@gmail.com

Edited by bazzxr4i

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke koble sammen 2,9 efi med det orginale nettet. Det eneste du må gjøre er å koble ecu til 15 spenning. Merk at denne spenningen ikke må forsvinne nå når du vrir om nøklen for å starte.

 

Ellers må du jo også ha el. drivstoffpumpe som styres av ecu. Denne bør du legge over et rele.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei. Takk for svar.

 

Du sier ecu 15 til spenning...er ikke helt sikker hva du mener der....

 

Hvordan kobles bensinpompen opp til org.nettet via rele.

 

Håper raskt og positivt svar. :D

 

mvh:bazzxr4i

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

15 = tennings spenning

 

30 = batterispenning

 

31 = jord

 

50 = starter spenning

 

Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn.

 

ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

15 = tennings spenning

 

30 = batterispenning

 

31 = jord

 

50 = starter spenning

 

Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn.

 

ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren.

 

Hei.takk for svar.

 

Har sjekket begge efi nettene jeg har,å det er ikke noen av dem som har ledning på nommer 15. Må jeg sette inn ei ledning der,eller?

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

Hei.takk for svar.

 

Har sjekket begge efi nettene jeg har,å det er ikke noen av dem som har ledning på nommer 15. Må jeg sette inn ei ledning der,eller?

 

Hei.

 

Noen som kan hjelpe...

 

Vil ha start,hehe.

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

15 = tennings spenning

 

30 = batterispenning

 

31 = jord

 

50 = starter spenning

 

Siden du hadde gasser motor fra før så har du ikke noe bensinpumpe relé. Du må finne ut hvilken ledning ut fra ecu som er til styring av bensinpumpen og bruker det signalet som styresignal til et relé du monterer inn.

 

ecu trenger, hvis jeg ikke tar helt feil, kun 15 spenning fra org.nettet, 30 og 31 spenning. 50 lar du være som den er da den kun styrer startermotoren.

 

 

Heia.

 

motoren starter på første kakk i nøkkelen men stopper etter 5 sek.

 

Har byttet:

 

-coil

-tps-modul

-tomgangsregulator

-lambdasonder

-map-sensor

-hjerner

 

er fremdeles samme resultat.

 

Koblet opp en diagnosetester men den ville ikke engang blinke,testet på annen bil,så den virker.

 

Er dritt lei nå.....

 

Fatter ikke hva det kan være...

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

1: Stopper den som om du skulle skrudd av en bryter eller? Det er ikke no alarm med startsperre der?

 

2: Eller magrer den ut og dør ut liksom? Sjekket om bensinpumpa går etter at du slipper nøkkelen fra startposisjon? Skru av returslangen fra bensintrykksregulator og se etter om det kommer en jevn strøm med bensin der når motoren går.

 

3: Sitter det eksosanlegg på? Hadde omtrent samme problem med en Opel Astra for ikke lenge siden, men den stoppet etter to sekunder og var ikke mulig å strate igjen før etter en stund. Der hadde katalysatoren tettet seg helt.

 

Er det nøyaktig fem sekunder, og akkurat det samme hver gang?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...