Jump to content

hva slags diff er dette ?


Asil Racing

Recommended Posts

skal du bruke 4x4 akslinger må du ha medbringere fra alt annet enn 2wd cosworth. jeg kjørte 2wd cosworth diff med 4x4 akslinger, da brukte jeg medbringere fra gamle 4x4 diffen

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

er det anderledes med zf sperra mi da kanskje?

 

vill tro at zf bruker egne medbringere, for orginal 7 og 7,5 cosworth har akkurat samme dimensjonene, på delene som går inn i diffen.

Men jeg vet at både quaife og gripper leverer med egne med bringere, så det er ikke utenkelig at ZF også gjør det.

 

 

i værstefall, så går det vell og få dreid no hylser som er 30mm innvendig, og 33 utvendig.

 

Men er du sikker på at det er ZF og ikke ei Eton sperre, eton sperra har nemmelig dette problemet.! at det må lages "hylser"

 

Sjekk ut guid`n på mc2racing.com sin side.

 

Edit: tviler på at 2wd knuta passer 4wd akslingen, da 2wd akslingen er betydelig tykkere.

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

vill tro at zf bruker egne medbringere, for orginal 7 og 7,5 cosworth har akkurat samme dimensjonene, på delene som går inn i diffen.

Men jeg vet at både quaife og gripper leverer med egne med bringere, så det er ikke utenkelig at ZF også gjør det.

 

 

i værstefall, så går det vell og få dreid no hylser som er 30mm innvendig, og 33 utvendig.

 

Men er du sikker på at det er ZF og ikke ei Eton sperre, eton sperra har nemmelig dette problemet.! at det må lages "hylser"

 

Sjekk ut guid`n på mc2racing.com sin side.

 

Edit: tviler på at 2wd knuta passer 4wd akslingen, da 2wd akslingen er betydelig tykkere.

 

ok , skal ta noen bilder og legge ut jeg . Kan hende at det er noe annet , men han som jeg kjøpte den av sa at den var brukt i motorsport

kanskje no 909 greier ?? hehe

Link to comment
Share on other sites

zf er vell en felles nevner fort ford og motorsport.

Men med kunnskaps nivåt til enkelte innad cosworth miljøet, så kan fort en åpen scorpio diff gå som en org 2wd diff med små"4wd" medbringere.

 

ta noe bilder, så finner vi helt sikkert ut av det, hylsa er nokk uansett enkleste vei ;)

Link to comment
Share on other sites

909 ZF sperre har spesielle forsterkede medbringere. En venn kjørte i stykker sin medbringer på en 7 1/2 909 ZF diff og måtte få laget nye på GKN i Oslo, kom vel på nærmere 10 000,- mener jeg å huske. Ring og hør med de, dette var vel for et par sesonger siden.

 

Er det 909 så har 7 1/2" 909 like lange medbringere og ikke en lang og kort som den orginale.

 

Det billigste blir vel og bytte aksler Tommy.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

909 ZF sperre har spesielle forsterkede medbringere. En venn kjørte i stykker sin medbringer på en 7 1/2 909 ZF diff og måtte få laget nye på GKN i Oslo, kom vel på nærmere 10 000,- mener jeg å huske. Ring og hør med de, dette var vel for et par sesonger siden.

 

Er det 909 så har 7 1/2" 909 like lange medbringere og ikke en lang og kort som den orginale.

 

Det billigste blir vel og bytte aksler Tommy.

her er noen bilder , noen som kan fortelle meg hvordan diff dette er ?

std 7" og 7,5" medbringere er 30 tykke

på denne diffen er di 33 tykke .

Bilde0373.jpg

Bilde0372.jpg

Bilde0371.jpg

post-2068-134056392023_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker, med om det er zf så er det normalt at det er "stemplet" inn dele nr og zf i diff huset. Ofte veldig vanskelig å finne/se.

Ps. iforhold til min så vet jeg ikke, da jeg aldri har åpnet den.

 

Mvh. Kjetil

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...