Jump to content

Elektrisk sete.


Kimmelim

Recommended Posts

Den elektriske hevinga/senkinga på min 2003 mod har kranglet litt tidligere også, men i dag var det full stopp. Virker som motoren går. Den gir fra seg en brommelyd, men setet vil hverken gå opp eller ned. Kjent feil? Forslag?

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Se under sete, om spindelen til motor, går rundt. Har vært skiftet noen slike, men mest hele understellet pga slark

 

 

Skal jeg kunne se at noe går rundt bare ved å se under setet? Ikke noe som må demonteres? Når jeg trykker på knappen høres det ut som om noe går rundt og inbiller meg også at det som går rundt endrer retning når jeg trykker på opp og ned. Kan ikke se noe som går rundt riktignok...

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Du skal kunne se det uten å demontere, evt kan du løsne sete fra gulvet, og bøye det bakover, for å lettere komme til. Er en spindel, som er fast i motor, og skrur sete opp og ned. Visst motor går og spindel står i ro, så må du skifte motor

Link to comment
Share on other sites

Akkurat samme problem hadde jeg med min mondeo en gang i tiden, motoren surret og gikk, men rikket ikke på seg. Enkel sak å bytte motoren, verre å få tak i virka det som det gangen. Men ser jo ut som Nuskie har akkurat det du trenger :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Mest sansynlig ett tannhjul inni der så er knust. kjøpte nytt på ebay eg, funka fjell etter det.

 

MVH

 

 

Etter å ha søkt litt mer på det store internettet holder jeg en knapp på det tannhjulet jeg også. Har ikke hatt tid til å åpne enda å se. Blir i så fall en vurdering om jeg bytter hele motoren eller bare tannhjulet.

2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha søkt litt mer på det store internettet holder jeg en knapp på det tannhjulet jeg også. Har ikke hatt tid til å åpne enda å se. Blir i så fall en vurdering om jeg bytter hele motoren eller bare tannhjulet.

Ring å hør med nærmeste skrotnisse og hør, event se etter skrotbiler på finn torget:-) kan jo ta laaang tid når man skal kjøpe ting på ebay til man har det i hende, hvis man i det hele tatt får riktig del..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...