Jump to content

2.9 v6


bazzxr4i

Recommended Posts

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

 

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

 

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

 

 

 

 

Heia.

 

Har pluss til alle dysene og har prøvd 4 forskjellige hjerner.

 

Tok ut alle dysene i dag,og den ene mangler faktisk den kjegle tingen på tuppen som vel har med spredning/fortøving av bensin og gjøre.

 

Tok ut alle pluggene og var tre som var våte,tre tørre.

 

Når jeg kjørte den på starteren stå bensin spruten ut a sylinder 2...så den får nu bensin i overflod.

 

Motoren har vell stått i 1,5 år i mitt eie..å visstnok lenge i tidligere eiers eie og..

 

Er det noen plass man kan kjøpe dyser til en fornuftig pris?

 

Mvh: bas.

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på dysene mener jeg.

Mine 2.9 dyser som er brune. Spyler stråler. Ikke en fin dusj.

Dette kan "repareres" med nyere dyser som har annet sprøytebilde etter hva jeg har forstått..

 

Uansett; Har vært borti at dyser som har stått lenge har satt seg.

Gi dem en kakk, så bruker dem og funke som dem skal igjen

Link to comment
Share on other sites

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

 

 

 

 

har dyser til deg, er di brune eller grønne?

Stått lenge?

 

Jeg måtte skifte dyser på en 2.8EFI jeg hadde, var vel 2 dyser som virket, den hadde stått noen år, hadde dyser til IS som var like, og det var mye dårlig, fikk til slutt 1 sett med dyser som den gikk noenlunde på alle sylindrene, ikke bra.

 

Har motoren stått lenge kan det være dysene er kaputte, mulig man kan rense dem, men er ikke alle som har dyserenseutstyr med ultralydbad.

 

Har du pluss til alle dysene?

Har du testet en annen ECU?

 

Det mest sannsynlige er nok defekte dyser....

 

Mener jeg på 2.8 tok ut bensingalleriet med dyser og kinnet med dyser og hele greiene ute for å se hvilke som spruter og hvilke som ikke spruter, samt forstøvning og kjegle.

 

De skal sprute i en fin kjegleform, ikke stråler, men dusj, og de skal selvfølgelig sprute likt.

10805841_10152736565546461_2893530040314

Link to comment
Share on other sites

Heia..var ikke dysene som var ødelagte...

 

byttet om på dysekontaktene og da åpnet di dysene som ikke åpnet tidligere..

 

da må det vel være at jeg må bytte motornett?

 

Noen som har et som er i orden?

 

Alle låsinger på kontaktene er jo knekt på mitt nett:-(

Bjørn-Arvid Sætre alias bazzxr4i.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...