Jump to content

Montering av org Xenonlykter på mondeo


2 2 Ghia X

Recommended Posts

Hei! Lurer på om det er noen her på forume som har byttet ut orginale lykter med org Xenonlykter på en mondeo mk3. Har en 2,2 Ghia X 06 mod som ikke har xenonlykter, men så har jeg fått tak i xenon fra en annen bil så lurer jeg på det går å flytte dem over på min bil. Har hørt rykter om at det ikke går pga lednings nette må bygges om... noen som veit noe om akk det.

Edited by 2 2 Ghia X
Link to comment
Share on other sites

Har gjort dette,å det er ikke samme kontakten..den ene lykta har ledning med kontakt,mens den andre har kontakt rett i lykta.(xenon)

Du klipper av kontakten på xenonlykta som har ledning,denne passer i den andre lykta;) så skulle du egentlig demontert de kontaktene som er på orginallyktene som da passer på bilen,å da er det bare å klipp lim;)

Må selfølgelig måle deg fram til park,blink osv,men er 2 tykke ledninger på hver lykt,som går til xenon nærlys..

Gul er + å brun er -...

 

Vanskelig å forklare,men regner med du skjønte noe:p

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Har gjort dette,å det er ikke samme kontakten..den ene lykta har ledning med kontakt,mens den andre har kontakt rett i lykta.(xenon)

Du klipper av kontakten på xenonlykta som har ledning,denne passer i den andre lykta;) så skulle du egentlig demontert de kontaktene som er på orginallyktene som da passer på bilen,å da er det bare å klipp lim;)

Må selfølgelig måle deg fram til park,blink osv,men er 2 tykke ledninger på hver lykt,som går til xenon nærlys..

Gul er + å brun er -...

 

Vanskelig å forklare,men regner med du skjønte noe:p

 

Takker! Joda æ tok den. Skal fer å demonter lyktne så får æ se å prøv. ser på min bil så e alle ledningen av samme tykkelse inn til lyktene, har ikke sett på xenonlykten ennu korsn det er dær. Bra forum, masse intresangt å les her :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde vært fint med koblingsskjema viss du hadde:) skal gjøre dette på min bil også.

Men hvordsn er det for å gjøre dette lovlig? Har ber polti/bt deg om å slå av på tenningen for å kontrolere at di justerer seg rett.

Tenkte jeg skulle kjøpe dette fra huggeri. er det egen styreenhet?

Ford Mondeo 2001mod stv mk3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...