Jump to content

bygge om boa til 4x4


gollicen

Recommended Posts

hae tengt åbygge sierraen min om til 4x4 men ka må byttes uten om bunnpanna og d vanlige som driverk og sånt?

 

va må til for og få alt til og fungere me boa´en?

 

står en boa i bilen nå og har også tengt litt på å droppe den motorn og bare ha en valig 2.9 12v.

 

er d stor forskjel på boa og 2.9 12v`en da?

 

kjøper en komplett delebil!

 

takker på forhånd:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

plug an play dette :) bare å flytte over motorstyringen du. :) eller ble litt usikker nå. skal du jekke boan i 4x4n du har kjøpt ? å så flytte den 2.9n over i is'n å flytte boan over i xrn ?

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

plug an play dette :) bare å flytte over motorstyringen du. :) eller ble litt usikker nå. skal du jekke boan i 4x4n du har kjøpt ? å så flytte den 2.9n over i is'n å flytte boan over i xrn ?

så enkelt? har hørt nokka om oljepickup men æ e sekker heilt på jorde?

 

jepp har tengt å dytte 24ven inn i xrn:) men is`en skal bli orginal igjen:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det du trenger er å borre opp til olje retur på begge sider fra toppene, kjøpe svinghjuls lager ( BOA har ikke dette originalt men der er plass i veiva. 2,9 svinghjul, 4x4 bunnpanne og olje picupp. Tenk på starteren når du skal plasere olje retur på bunnpanna. bruk de originale retur punktene fra BOA bunnpanna, det er det enkleste og det bygger minst.

og du må ha 2,9 stikkaksing på diff siden, den er kortere en coswort 4x4 aksling hvis du bruker deler fra 4x4 cos.

ellers er det stort sett plug and play.

 

der er noen ventiler på automat kassa, disse simulerer du ved å bruke vanlige ford releer. det har litt med tomgangs justering og økning av turtall når den står i gir..

 

bygg det ferdig på gulvet på en forstilling og monter girkasse og starter slik at du ser hvor du har klaring til olje retur.

 

lykke til...

4x4 BOA er fin å kjøre :)

 

Tormod

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hva mener du med å borre opp til olje retur på begge sider fra toppene ??

 

Må jo ha oljeretur fra turboene, derfor du må ha retur på begge sidene av bunnpannen, er nok dette han mener :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hva mener du med å borre opp til olje retur på begge sider fra toppene ??

 

 

Det var ombygning til BOA 4X4 ikke sant?

 

BOA har olje retur fra toppene utvendig til ned til den originale bunnpannen,

2,9 4x4 har ingen olje retur fra toppene utvendig....

 

derfor må dette borres opp og klargjøres før du monterer 4x4 bunnpannen på BOAen..

 

når 4x4 pannen settes fast med 2 skruer og du ser på motoren uten girkasse og starter er det veldig lett å drite seg ut å borre hull bak starteren da det er rett og fin flate...

 

sett på kassa og starter så du ser hvor du har plass til retur punkt..

originalt er det lagt på ca 8mm i flensen til bunnpannen hvor returen går inn. på 4x4 pannen må det evt sveises på til returpunkter eller plasere dem litt under flensen og bolte dem fast, det er det enkleste.

 

 

 

Tormod

Link to comment
Share on other sites

Det var ombygning til BOA 4X4 ikke sant?

 

BOA har olje retur fra toppene utvendig til ned til den originale bunnpannen,

2,9 4x4 har ingen olje retur fra toppene utvendig....

 

Tormod

 

Misforstod nok litt :)

Trodde du mente å borre nye hull i toppene til oljereturen, noe jeg ikke så poenget i, i tillegg til å tilpasse returpunkter på 4x4 bunnpanne, noe jeg ser poenget i :)

 

Har forresten tittet litt på en BOA modifisert Sierra 4x4, og det var traaangt om plassen :o

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...