Jump to content

Forgasser til Granada 2,3 MK1 - 1977


Roger Rock

Recommended Posts

Hei...På Granadaen min sitter det en Solex forgasser tror jeg. Det er 2 spjeld på toppen av forgasseren som åpnes via to tannhjul. Det ene tannhjulet på min forgasser er nedslitt og det ene spjeldet

vil ikke fungere. Noe som gir bilen særdeles dårlig effekt. Jeg har forsøkt å spore opp et slikt tannhjul, men det virker vanskelig å få tak i. En sa det var like greit å skifte hele forgassere.. noe som jeg ikke har lyst til da denne virker ellers bra.... Tannhjulet er superenkelt å demontere. Sitter kun med mutter og en fjær. Er det noen inne på forumet her som vet om noe eller har noe slikt liggenes?

Link to comment
Share on other sites

Hei, regner med du mener i bunnen av forgasseren?

 

 

 

Disse tannhjulene er ikke gode å få taki, Norsk forgasser-service greide ikke, motomobil greide ikke, jeg fikk taki brukte som var bra.

 

 

I de fleste tilfeller kan man su det ene tannhjulet, da fordeler slitasjen seg rimelig likt.

 

Dette skal justeres inn på en spesiell måte også, og da må man prioritere at de går likt på tomgang, det er der det er viktigst.

 

 

Har gått utifra at det er snakk om en Solex/Pierburg 35 EEIT.

 

 

Men, jeg fant ei tysk side som hadde.

 

http://www.shop-ford...mente-satz.html

 

 

www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Solex_35_38.pdf

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

De to tannhjulene er på siden av forgasseren og de er videre festa til gasswiren. Det går ikke an å snu dem heller fordi de er ulike i vendt possisjon, desverre. Men takker for

tips om tysk side.....sjekker der :) :)

 

Ser ut som det går an å snu likevel..... 100.000 takk :) :), skal testeut, ellers så kjøper jeg fra siden. Takk takk :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...