Jump to content

MSD 6 tenning på Cosworth


Nitrofish

Recommended Posts

Takk for tilbakemelding.

Har gjort følgene:

Tok ut plugger og sjekka tennpunkt. Det blinker på merket for ØD, der jeg satte den sist. Stempel går også ned i sylinder så fort jeg dreier motor, så går ut ifra at merket stemmer.

Fortsatte med det elementære og monterte ny rotor og lokk. Nye NGK plugger med 0,8 mm åpning.
 

Målt motstand i pluggkabler:
De to korteste: 5.5k ohm
Nest lengste:    6,8k ohm
Lengste:           7,5k ohm

Sjekka kamtiming. Avvik på ca. 0,4 mm fra listespec. Godkjent mtp. detta problemet vil jeg tru... 

Resultat: Så ikke noe overslag og det virker :) Foreløpig... Vi får se når tenning blir stilt dit den skal være. Ang. plassering av kabler har jeg ikke så mange valg, da de ikke er lengre enn de må være...

 

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemelding.

 

Har gjort følgene:

 

Tok ut plugger og sjekka tennpunkt. Det blinker på merket for ØD, der jeg satte den sist. Stempel går også ned i sylinder så fort jeg dreier motor, så går ut ifra at merket stemmer.

 

Fortsatte med det elementære og monterte ny rotor og lokk. Nye NGK plugger med 0,8 mm åpning.

 

Målt motstand i pluggkabler:

De to korteste: 5.5k ohm

Nest lengste:    6,8k ohm

Lengste:           7,5k ohm

 

Sjekka kamtiming. Avvik på ca. 0,4 mm fra listespec. Godkjent mtp. detta problemet vil jeg tru... 

 

Resultat: Så ikke noe overslag og det virker :) Foreløpig... Vi får se når tenning blir stilt dit den skal være. Ang. plassering av kabler har jeg ikke så mange valg, da de ikke er lengre enn de må være...

 

 

Værsågod.

Det er kjekt å bidra når du har kjøpt ett så glimrende tenningsanlegg. ^_^

Anser Magnecor som de beste tennpluggledningene på markedet og vi ser at motstanden er akkurat der den skal være.

 

Det er flere rundt her som har vært på flere effektmålinger i det siste. Innledningvis har resultatene vært skuffende - og så har det blitt imponerende.

 

Innledningsvis har det vært feiljustert kam og for lite tenning - så du må være fokusert på å få dette korrekt.

 

Når det gjelder plasseringen av tennpluggledningene så pass på at de ikke ligger nedpå metallflater på motoren. Bruk tennpluggledningholdere i plast eller lignende ikke ledende materiale.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...