Jump to content

Xenon i tåkelysene kutter.


Kjellcorp

Recommended Posts

Som topic sier. så kutter xenon lysene ut i tåkelysene. Etter det jeg har lest rundt om kring så er det vel slik på de fleste ? hvorfor? Noen har nevnt at det er ledningen til lysene som ikke er grove nok. stemmer det ?

 

kjappe faktaer jeg fant fra en guide.

Opptil 3 ganger mindre effektforbruk (HID = 35w, halogen = 55-100w)

Forsikre deg om at bilens ledningsnett tåler belastningen fra lysene når de tennes (25 000V)

 

Men, så lenge de tenner, og lyser, skulle man tro at ledningsnettet burde holde.

 

Jeg vil ikke at tråden skal spore av med at dritt kommentarer osv. Tråden er ment for at den skal hjelpe de som da har samme problemet.

Link to comment
Share on other sites

hvordan kutte? i oppstartfasen? slik at du bare får et blaff i lysene? Prøv å kople opp nytt ledningsnett til lysene med relè, på samme måte som om du skulle koplet opp et par ekstralys, seff da med styrestrøm fra tåkelyskontakten:P

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Når jeg slår på mine når ballastene er kalde så lyser de i ca 5min og da slukker den venstre sprederen. Slår jeg dem begge på og av da lyser begge bra igjen i 1 til 2 minutter så slukker den venstre igjen.

Noen som kjenner til noen løsning på dette?

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

Når jeg slår på mine når ballastene er kalde så lyser de i ca 5min og da slukker den venstre sprederen. Slår jeg dem begge på og av da lyser begge bra igjen i 1 til 2 minutter så slukker den venstre igjen.

Noen som kjenner til noen løsning på dette?

Ja, orginælepærer løser det problemet. Xenon i tåkelykter burde straffes med nakkeskudd :angry:

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...