Jump to content

Tykkelse på vannslanger inn og ut på turbo


isse

Recommended Posts

Hei

 

Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.

Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen.

 

Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.

Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen.

 

Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side.

 

Du skal vel gjerne ikke ha vann den veien :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Kjøpte noen vannslanger som skal sørge for at turboen får vatn i fra eksspansjontanken og retur til toppen av Turbokongen i stavanger. Dei slangene som eg hadde var ca 1.3 cm innvendig.

Disse som eg fikk med han no,har samme dimensjon som den stålomspunna orginale oljeslangen som går inn på toppen av turboen.

 

Ditta er en Garret GT3071. Får beskjed om at disse slangene flower mer enn nok til dinna type turbo. Stemmer ditta=) Må bare være på den sikre side.

Det er strenkt tatt ikke nødvendig med vann i hele tatt :cool2:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Det er strenkt tatt ikke nødvendig med vann i hele tatt :cool2:

 

Har du god erfaring med gt turbo uten vannkjøling? Hadde vært greit å slippe..

 

Og som sagt over her, vannet skal gå fra termostathuset, gjennom turbo og tilbake til ekspansjonstanken..

Link to comment
Share on other sites

Har du god erfaring med gt turbo uten vannkjøling? Hadde vært greit å slippe..

 

Og som sagt over her, vannet skal gå fra termostathuset, gjennom turbo og tilbake til ekspansjonstanken..

Kan vel ikke si at jeg har så mye erfaringpå det,men har fått bygd en meget seriøs motor hos en meget sereiøs motorbygger i england,og er er der ingen vannkjøling verken på 3071 eller på raceturboen. :cool2:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke si at jeg har så mye erfaringpå det,men har fått bygd en meget seriøs motor hos en meget sereiøs motorbygger i england,og er er der ingen vannkjøling verken på 3071 eller på raceturboen. :cool2:

 

Kjenner godt til hva du har gjort og hos hvem ;) Mulig det blir uten vannkjøling neste sesong. Akkurat hatt oppstart i dag så orker ikke endre noe med engang :lol:

Link to comment
Share on other sites

RS1000 skrev vel noe om det der en gang. At 3071 fåes både med kulelager hvor ramma er i stål og i plastikk. Hvor da den med stål er vesentlig dyrere, men ikke trenger vannkjøling som den normale, "billige" gjør.

Synes det var relativt hurant å få på vannkjøling jeg faktisk. AN-6 og banjo overganger.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...