Jump to content

problem med drivverk?


drifter16

Recommended Posts

hei

nylig kjøpt meg en ford sierra 2.0i 1991 modell.

problemet er at når jeg gasser på så vibrerer det mye. når jeg da slipper gassen igjen så kommer det et dunk og om jeg slipper den veldig rolig og forsiktig kan jeg klare å unngå det.

 

tatt en titt under bilen å det er noe slark ved enden av girkassa, der det er en rund gummikloss, husker ikke hva det heter.kan bevege klossen litt i alle retninger, virket veldig unormalt. er det dette som er problemet eller kan det være mer ? :(

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som det kan være hardykoblingen ja, den gummikoblinga rett bak girkasse. Sjekk samtidig foringene i bakstillinga, de som er plassert rett ved jekkfestene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Du trenger å skifte hardy-kobling/balata-plate Høres det ut som.

Anbefales naturlig nok ikke å kjøre med, du risikerer at mellomakselflensen "sklir" fremover og boltene slår i girkassa.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Forresten, velkommen til forumet, ser at du er ny her :)

En grei sak å bytte. Men om du monterer ny hardykobling må du kanskje ha ei stropp rundt å stramme med for å få i alle boltene. Vær obs på at det fins flere typer kobling.

Om du skal ha tak i brukt kan du jo se igjennom "deler selges" forumet :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...