Jump to content

bil batteri lading


ahs1989

Recommended Posts

Hallo. jeg prøver og lade mitt batteri. det ser utsom og funke. har ladet det ca 10 timer. også kommer det en rar lyd av batteriet. også ser jeg inni fra utsiden da at det bobler. også lager det en slags koke lyd. er dette normalt? jeg er ikke sikker på hvor gammelt batteriet er. vil tro det aldri har vært skiftet siden den var ny. men har ladet det et par ganger. og da har det funket. men nå tør jeg ikke lade det mer når det bobler og lager rare lyder.

bilen er en 2002 model focus. batterie laderene jeg har er til for 12 volt batteri står det. og batteriet jeghar er 12 volt. jeg har ikke så mye peiling på dette område. ja fresten. jeg har fult på sånn syre vann fra biltema eller det var fult fra tidligere fylling. gass og sånne ting har ikke peiling. kommer ikke noen rare lukter.

 

håper på fort svar :)

Link to comment
Share on other sites

Helt normalt at det bobler litt når det lades. Men du bør ikke røyke i nærheten for å si det sånn ;)

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha! PRØV DA! TROR IKKE DU TØRR!!!!! :P :P

 

haha tror ikke jeg tør tør jo ikke engang lade det :P

 

nei men vis dette er normalt. så er det vel bare og lade det. bobler sånn litte grann.

 

takker for alle svar :D

 

glemte og si at batter laderen jeg har er sånn som slutter og lade når det er fult. går over til vedlikehold. men etter 10 timer står den enda og lader. blir jo ikke full. er lader fra clash olson. ska komme grønt lys når det er ferdi :S

Link to comment
Share on other sites

haha tror ikke jeg tør tør jo ikke engang lade det :P

 

nei men vis dette er normalt. så er det vel bare og lade det. bobler sånn litte grann.

 

takker for alle svar :D

 

glemte og si at batter laderen jeg har er sånn som slutter og lade når det er fult. går over til vedlikehold. men etter 10 timer står den enda og lader. blir jo ikke full. er lader fra clash olson. ska komme grønt lys når det er ferdi :S

 

sikkert på tide å skifte det ut :P

Link to comment
Share on other sites

Billigere å bytte det, enn å få flatt batteri mens du kjører, som igjen fører til bergningsbil(500kr) og prisen av et nytt batteri :D

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Billigere å bytte det, enn å få flatt batteri mens du kjører, som igjen fører til bergningsbil(500kr) og prisen av et nytt batteri :D

 

ja jeg tror jeg går for nytt batteri. batteriet mitt er ikke noe liv i. har stått og ladet i evigheter. og laderen viser fortsatt at den er halv full. og ikke full. og når jeg sku prøve den i bilen i dag. ingen reaksjon. untatt tikking og klikking i bilen. er det noen gode steder og kjøpe batterier untatt biltema?

Link to comment
Share on other sites

Er vel påvist flere ganger at bilbatteriene på biltema har vært dårlige under kulde bla.

Samt de har feilet på hvor mye startstrøm de skal gi i forhold til merking på batteriet.

De lader seg også fortere ut enn dyrere merker.

Gå heller for ett kjent merke som er tilpasset bilen din.

Kan godt være litt mer futt men ikke mer enn det dynamoen din klarer og lade.

Du får mye mer igjen for det, spes om vinteren.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Batteria fra biltema funker helt fint de, dog likte jeg bedre de gamle de hadde som ikke var vedlikeholdsfrie.

Batteritrøbbel i kulda har jeg heller ikke slitt med, verre når det er så kalt at olja ikke slipper ut av ventilløfterne og du ikke får komp pga det, men fremdeles kinner i rundt en halvtime med en 3 liters r6 TD-motor.

 

Men klart, det finnes bedre.

 

Stort batteri er alltid en fordel, men det hjelper ikke med stort batteri på for stort strømforbruk, bruker du mye strøm trenger du stor dynamo, har du stort batteri, liten dynamo, så har du en større bufer, men det tar lenger tid å lade opp. Har 100Ah i Granadaen, med 55A dynamo, ingen problem, veldig kjekt om vinteren.

en vedlikeholdsladning eller to i løpet av vinteren har alle batterier godt av.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...