Jump to content

AC problem


taja

Recommended Posts

Har dårilg sirkulasjon i ac anlegget på min mondeo mk 3 o6 mod.Hadde den på verksted for litt siden og de mente at det kunne være ekspansjonsventilen som var tett og derfor lurer jeg på hvor den sitter og hvordan man kommer til den?.Er det noen her som vet hva tørkefilter til ac anlegget koster?.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg inni AC anlegg på ford da, men vet hvordan det funker på vw ihvertfall, og der er da 2 ekspansjonsventiler på anlegget altså høyt og lavt trykk?

 

Tipper et tørrfilter koster ca. 200kr

 

Men årsaken til dårlig sirkulasjon kan være mye!

- Lekkasje i radiatoren

- lekkasje i rør

- tette rør

- dårlig kompressor

- tett ventil

- tett/lekkasje i varmeregister

- dårlig vifte

 

hvor mange G med gass måtte de etterfylle på verkstedet? vil tro de sjekket dette for å finne ut om det er lekkasje i systemet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg inni AC anlegg på ford da, men vet hvordan det funker på vw ihvertfall, og der er da 2 ekspansjonsventiler på anlegget altså høyt og lavt trykk?

 

Tipper et tørrfilter koster ca. 200kr

 

Men årsaken til dårlig sirkulasjon kan være mye!

- Lekkasje i radiatoren

- lekkasje i rør

- tette rør

- dårlig kompressor

- tett ventil

- tett/lekkasje i varmeregister

- dårlig vifte

 

hvor mange G med gass måtte de etterfylle på verkstedet? vil tro de sjekket dette for å finne ut om det er lekkasje i systemet.

Det var ikke noe og etterfylle alt var ok men ingen sirkulasjon

Link to comment
Share on other sites

Det kan være materiale fra tørkefilteret, som har løsnet og tetter rundt i systemet. Dette skjer ofte i forbindelse med at annlegget har stått åpent for lenge, foreks en lekkasje. Regner med at kompressoren går?

Link to comment
Share on other sites

Det kan være materiale fra tørkefilteret, som har løsnet og tetter rundt i systemet. Dette skjer ofte i forbindelse med at annlegget har stått åpent for lenge, foreks en lekkasje. Regner med at kompressoren går?

Kompressoren går men hvist materiale fra tørkefiltert har løsnet setter vel deg seg fast i ekspansjonsventilen og tetter denne,i såfall hvor sitter denne må man ut med hele varmeapparatet for og komme til?Er det noen som har en tegning over systemet fks deleoversikt?

Link to comment
Share on other sites

Ventilen sitter akkurat der rørene er koblet inn mot torpedoveggen. Men går kjølevifta når du setter på ac?

Ja kjøle viften går, Du sier ventilen sitter akkurat der de går inn i torpedoveggen kan man da få tak i den fra motor siden?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...