twin turbo Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Hei. Vi har alle våre preferanser, men Pennzoil er ikke blandt mine. Jeg har derfor ikke forslag til hvilken Pennzoil som vil være det beste valget i hvert enkelt tilfelle. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted June 10, 2012 Author Posted June 10, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 okay, men sånn generelt da med tanke på viskositet, mineral eller syntetisk osv. hjelper jo litt å vite sånn ca hva eg skal gå for. og om 4t racing mc eller "bil"racing olje... Det beste eksempelet jeg har på forskjellen mellom bil-racing olje og 4T MC olje er Agip sin 10w/60.Biloljen er i mine øyne helt forferdelig og Mc olje direkte god. Jeg mistenker at dette gjentar seg for de fleste oljemerker.Viscositet velger man så tykk som mulig til banekjøring på varme sommerdager. Til kjøring på vei holder det lenge å bruke den samme som originalt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Frode R Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 (edited) Sånn jeg ser det er 60 alt for tykk olje til bruk for disse motorene. 50 er mer en nok. Hvis dere ikke har effekt med 1000 vis av hk og høy oljetemp. kommer dere til å få dårligere smørning. Dere for for høyt oljetrykk med resultat at olje flower ikke godt nok og olje temp blir høyu. Og du kan risikere at det ikke smører ved høyt turtall og det oppstår Kavitasjon(bobler) og lagrene ryker. Selv om dere har fullt oljetrykk. Blir for mye motstand. OG syntetisk olje på wankelmotorer er katastrofe. Edited June 11, 2012 by Frode R frode r
twin turbo Posted June 12, 2012 Author Posted June 12, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
twin turbo Posted June 13, 2012 Author Posted June 13, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Frode R Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 (edited) trur muligens den ble kalla 285?? er den motorsportkassa getrag laget til bmwe30 m3 og ford cosworth 2wd motorsportbiler... trur den er basert på 265 samme som e30 m3 org, men er forsterket og bygget om det meste inni der... sto i works rs500 og works e30 m3 ivertfall utifra det eg har forstått...har den en grønn eller orange lapp. eller gul eller ingen lapp. Er merket med farge hvilke olje som skal brukes.det som går igjen er bruk denne http://www.google.no/imgres?q=mtf-lt2+castrol&hl=no&safe=off&sa=X&biw=1024&bih=559&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=5dck_jg0QCO4PM:&imgrefurl=http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do%3FcategoryId%3D9014024%26contentId%3D7071035&docid=sIRS3MloNa8fnM&imgurl=http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_germany/STAGING/local_assets/images/products/Syntrans_B_75W_1L_thumb_180x220.jpg&w=180&h=220&ei=U4rZT_eOKoKk4gSx_pShAw&zoom=1&iact=rc&dur=558&sig=110457270093135187364&page=1&tbnh=114&tbnw=93&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:2,s:0,i:76&tx=55&ty=67 Edited June 14, 2012 by Frode R frode r
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now