Jump to content

Vurderer kjøp av Mondeo 2002 , 2.0 TD


Koks

Recommended Posts

er en Ghia utgave som har gått ca 140 000km. er 116hk. Sedan.

Kan dette være ett trygt kjøp? eller er det mye feil på disse modellene?

Kjenner veldig lite til diesel motorene feks.

 

Vurderer også en 2004 1.8 bensin, gått 89 000km, 125hk, det er vel en trend. combi. Men denne ligger 20 000kr høyere i pris enn den andre.

 

Begge bilene har 1 eier og har fulgt servicene.

 

Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Disse skal ligge lavt i pris. Noe over 40000 er de ikke verdt.

 

Den første ligger ute til 85 hos forhandler og den andre er det 103 for, begge hos ford forhandler.

 

Finner nesten ingen av disse modellen som ligger under 40k i pris i midt distrikt. Da har de i såfall gått 250-300k

Edited by Koks
Link to comment
Share on other sites

Husk at det ligger 1500 mondeoer til en hver tid ute på nett. Hvor mange av disse som er mk3 vet jeg ikke i farta, men alle skal konkurere med hverandre.

Legger du ut så mye for en mondeo, må du kjøpe for å eie, ikke kjøpe for å selge om 1-2-3år. Da taper du ufattelig mye penger.

Link to comment
Share on other sites

Disse skal ligge lavt i pris. Noe over 40000 er de ikke verdt.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35288891

 

Så du sier at disse ikke er verdt noe over 40 000?

Tror du skal diskutere godt for å få dem så lavt :P

- 97 Ford Mondeo 2.0
- 08 Ford Focus ST225
- 08 Ford Focus 2.0 TDCI

- 05 Ford Mondeo 2.2 ST TDCI
- 06 Ford Focus ST225
- 12" Ford Focus MS Design
- 10" Ford Mondeo Titanium S

- 15" Ford Mondeo Titanium

 

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35288891

 

Så du sier at disse ikke er verdt noe over 40 000?

Tror du skal diskutere godt for å få dem så lavt :P

 

Jeg sliter med å finne de til den prisen i allefall.. Da har de i såfall gått langt og er dårlig fulgt opp med servicer osv.

 

Dieselbilen ble solgt. Men bensin bilen er fortsatt aktuell. Er bla. xenonlys på den. ikke noe rust. har fått tilbud på 103 tusen fra fordforhandler..

 

Er det noen fordeler/ulemper med bensin kontra diesel? Disel motorene bruker vel mindre drivstoff. men er kanskje dyrere vedlikehold? Jeg kjører mye om sommeren men ikke så mye på vinteren. På sommmeren kunne jeg tenkt meg disel, men på vintern er vel kanskje ikke det noen fordel da? (pga jeg kjører ganske lite da)

 

Og hvordan er automaten på disse?

Link to comment
Share on other sites

Til rundt 100 000 får du mk3 2.0 TDCI, det er det beste valget.

Pass på att motor har en fin gange på tomgang og att du ikke hører tikke lyder oppover turtalls skalaen.

Da kan de vere tette dyser og det er ganske dyrt å bytte.

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med å finne de til den prisen i allefall.. Da har de i såfall gått langt og er dårlig fulgt opp med servicer osv.

 

Dieselbilen ble solgt. Men bensin bilen er fortsatt aktuell. Er bla. xenonlys på den. ikke noe rust. har fått tilbud på 103 tusen fra fordforhandler..

 

Er det noen fordeler/ulemper med bensin kontra diesel? Disel motorene bruker vel mindre drivstoff. men er kanskje dyrere vedlikehold? Jeg kjører mye om sommeren men ikke så mye på vinteren. På sommmeren kunne jeg tenkt meg disel, men på vintern er vel kanskje ikke det noen fordel da? (pga jeg kjører ganske lite da)

 

Og hvordan er automaten på disse?

 

Jeg syns automaten på disse MK3'ene er litt slappe, har dog bare kjørt automat på en 2.0 TDCI, men de er trege. Dette er i forhold til den nye girkassen til Ford. De er helt greie, men på en MK3 ville jeg nok valgt manuellgir :)

- 97 Ford Mondeo 2.0
- 08 Ford Focus ST225
- 08 Ford Focus 2.0 TDCI

- 05 Ford Mondeo 2.2 ST TDCI
- 06 Ford Focus ST225
- 12" Ford Focus MS Design
- 10" Ford Mondeo Titanium S

- 15" Ford Mondeo Titanium

 

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye har alderen å si på Mondeo? dvs, den skal jo være bedre etter faceliften som kom i slutten av 03? Men er det stor forskjell? Er det verdt å legge i en del mer penger for å kjøpe en etter facelift?

 

Har funnet en del fine før faceliften som ikke er så dyre. mens de etter facelift koster en del mer ser jeg.

Link to comment
Share on other sites

Husk også at omreggen fyker i været etter 2000.

 

Er klar over det. men så kom jo MK3 modellen i 01, så sånn sett er jo ikke dette så veldig relevant.

 

Er det ingen som har noe svar på spørsmålet mitt i posten over?

Link to comment
Share on other sites

Om man skal kjøpe Mondeo for rundt 100k skal man kjøpe en facelift stv med diesel og km under 100 000km. Skal være greit og finne det. Bensinmotorene er fine de, men bruker mere drivstoff enn dieselen, mere moment i dieselen også. Å kjøpe en 1.8 bensiner for over 100 000kr er hvertfall i mine øyne galemathias.

 

Selv har jeg en 2002 2.0 bensiner med 260 000km på telleren, har kjørt ca 90 000km på 18mnd og eneste problemet jeg har hatt var en plugg som gikk, og termostaten, men den var defekt i det jeg kjøpte bilen. Vanlig logikk vil tilsi at facelift har noen forbedringer, men jeg er hvertfall fornøyd med min bil. Betalte forresten 25 000,- for den i februar i fjor, da med 170 000km.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...