Jump to content

hvordan demontere frontfanger sierra 91-mod


Tomzern

Recommended Posts

ett feste på hver skjerm som må vries løse. en skrue under hver hovedlykt også må fangeren sklis ut av styringene som sitter over festet på hver forskjerm. Da er den helt løs. Legg deg under å se så skjønner du hva jeg mener :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Det er tydligvis flere måter disse er festet på... Foran på min så er det en bolt på hver side (13mm, innenfor innerskjermen) og disse pleier å ruste slik at det omtrent ikke er mulig å få de av. Bolten går nemlig inn i en slags mutter som er støpt inn i fangeren, og hvis denne løsner, så går det bare rundt og rundt. På min 90mod er det kun disse boltene på hver side, også er fangeren tredd inn i to spor foran.

Link to comment
Share on other sites

Metoden som 2,3GL Og tildels RSMuffe beskriver gjelder sierra MK1 82-87. Her bør lyktene taes ut ja.

For demontering på MK2 87-93 så gjelder metoden til D.Toft og cossiemk1. Den sitter kun i de to skruene på siden. Skrudd fra innsiden og ut i fangeren.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Fant ut av det da jeg prøvde å dra litt i fangeren. Begge sidefestene mine var brukket, så var bare å dra den rett av :D

 

Så da har vogna mi fått cossiefanger :)

 

Takk for hjelpen folkens! ;)

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...