Jump to content

Diskusjon om den gromme drag-Escorten til Killingberg


Tore_TJ

Recommended Posts

Volden har bygget en motor som bremset 1020hk for ca 1 måned siden, så nå vil han prøve 1000 hjulhester i min.

Ting går sakte fordi jeg tilbringer mere tid med familie, og da blir ikke bilen prioritert.

 

Men det rykker i foten hver gang jeg nærmer meg bilen så ferdig skal den nok bli.

 

 

Hadde vært arti med spec og bremsepapir på den 1020hk motoren!

Link to comment
Share on other sites

Her er bremsepapiret vertfall:

480097_410589772331684_423701737_n.jpg

 

Om det er over eller under 1000hk i den får vel bli en diskusjonssak, men helt sinnsykt bygg :D

890hk på nav og det registeret i en liten Escort må være helt sykt :P

Spørs om han kommer under 8sek også nå :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Her er bremsepapiret vertfall:

480097_410589772331684_423701737_n.jpg

 

Om det er over eller under 1000hk i den får vel bli en diskusjonssak, men helt sinnsykt bygg :D

890hk på nav og det registeret i en liten Escort må være helt sykt :P

Spørs om han kommer under 8sek også nå :D

Under 8 sekunder er ubeskrivelig fort.

Dette er en karosseri bil,så under 8 vill jeg tro er langt frem.

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Under 8 sekunder er ubeskrivelig fort.

Dette er en karosseri bil,så under 8 vill jeg tro er langt frem.

 

Ja, det er det, ingen tvil om det :)

Men han klarte jo 8,6 med den gamle motoren, og denne er jo ganske mye råere :)

Men blir uansett spennende å se :)

 

3647 NM????? Å SALTE hehe

 

Dette er moment på nav, så du må dele på utvekslingen for å få moment i motor :)

887nm :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er det, ingen tvil om det :)

Men han klarte jo 8,6 med den gamle motoren, og denne er jo ganske mye råere :)

Men blir uansett spennende å se :)

 

 

 

 

 

 

Dette er moment på nav, så du må dele på utvekslingen for å få moment i motor :)

887nm :)

 

Han har motorkraft i massevis,men ikke særlig mer grep i bilen. Den spinner i 200+.

Greier kanskje å forbedre med et par tiere. Han kjører igrunnen i mål med slutthastighet som en bil som kjører 7,6.

 

Hvis jeg ikke tar feil,så er den bremst: 1020hk og 1025nm :cool2:

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Han har motorkraft i massevis,men ikke særlig mer grep i bilen. Den spinner i 200+.

Greier kanskje å forbedre med et par tiere. Han kjører igrunnen i mål med slutthastighet som en bil som kjører 7,6.

 

Hvis jeg ikke tar feil,så er den bremst: 1020hk og 1025nm :cool2:

 

Joda, jeg er helt med på hva du mener :)

 

Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut :)

 

Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,

så ble det utregnet ca 1020hk ja :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg er helt med på hva du mener :)

 

Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut :)

 

Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,

så ble det utregnet ca 1020hk ja :)

 

husk at i bilen til killingberg så sitter det diger diff og ei enorm girkasse som begge stjeler mye kraft. så 15% er ikke så mye på denne bilen.

Er jo ganske mange andre kjente bremsere i norge som bruker 18-20% for å kunne gi kunden bedre motortall.

Fartsgrenser er til for å brytes. morefunracing

 

http://www.morefunracing.tk/

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg er helt med på hva du mener :)

 

Den bremset den effekten som er på bremsepapiret som jeg la ut :)

 

Men med omregning til motoreffekt, som de valgte å regne med 15%, noe jeg syns kanskje er litt i overkant mye når det bremses på nav,

så ble det utregnet ca 1020hk ja :)

Heia Killingberg, en mann som PRESTERER!! B)

 

Så over til noe helt annet, effektmålingen.

Så vidt jeg forstår har du god kjennskap til dynapack og jeg antar at du har lest brukermanualen og fått med deg hvordan en effektmåling SKAL og MÅ utføres for å få ut ett BHP tall som samsvarer noenlunde med virkeligheten.

 

Tror du at det er gjort i dette tilfellet? Det tror ikke jeg og da blir spørsmålet; hva mener du med :"Den bremset den effekten"? ;)

 

Det hadde vært interessant å sjekket opp fuelflow og airflow.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...