Jump to content

Dieselbesvær!


kimsa

Recommended Posts

Skal være med henne å prøvekjøre en Focus i helga. Så blir ny bil på henne nå, men hu må prøve å bli kvitt lørja på ett vis, så den må settes i stand. Turboen koster ny 5000kr pluss arbeid. Men jeg tror ikke det er turboen.

 

Leser på nett att mange har dette problemet, og da skyldes det ofte egr ventilen. Den er jo byttet 3 ganger i løpet av de siste to årene på denne bilen.

 

Det kommer ingen røyk fra bilen som du påpeker, og den går helt som normalt til en presser den i motbakker eller gir på hard, de kutter turboen. Men som sagt tidligere. Jeg har ikke prøvd den selv, så symptomene er kun basert på det hu forteller meg.

 

Men angående Focusen. Hu trenger en problemfri bil nå. Er det mye trøbbel med 1,6 109hk dieselen i mk2? Jeg har nemmelig funnet en 1,8 115hk diesel som jeg synes er ett bedre kjøp enn den hu skal prøve. Samt att jeg tenker i de baner att hu burde kjøpe bensin for å redusere vedlikeholdskostnadene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg ville kjøpt bensin hvis det er mye småkjøring o.l.

 

Har ikke hørt at det er mye tull med 1.6 TDCi :) Men, det finnes nå folk som er uheldige med de motorene også.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kjøpt bensin hvis det er mye småkjøring o.l.

 

Har ikke hørt at det er mye tull med 1.6 TDCi :) Men, det finnes nå folk som er uheldige med de motorene også.

Hu kjører litt småkjøring, men klarer å få bilen til å rulle rundt 35.000km på ett år, så tror ikke den vil lide av småkjøring i perioder

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...