Jump to content

Dieselbesvær!


kimsa

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Good point.tenkte ikkje på dette.

 

kan også måle motstanden i de, skal være rundt 0.8 Ohm på disse.

 

Når eg leser gjennom tråden her.Instrument som går bananas,vanskelig å starte og dårlig drag ville eg nok sjekka ut ECT ja.

 

Kan måle rett på sensor med varm motor (90grader). motstand mellom stikkene i sensor skal være rundt 250 Ohm på 90 grader.

 

hvis den funker,sjekk ledningsnett for brudd på ledninger.

Blir 6te runden på verksted denne uka, så da skulle en jo tro att de fikk ut fingeren og sjekket dette :mad2:

 

Kunne ikke vert mer enig, er du så plaget med den skiten så kvitter du deg med den.

Ohh yes, vi skal.

 

Men ække mulig å få solgt detta brasket på vintern.

 

Bilen skal byttes ut med fokus mk2 eller 3. Dama er blitt helfrelst på de. :D

Link to comment
Share on other sites

Er dette eit Opelverksted du leverer bilen til?

 

Hvis ikkje er det ikkje sikkert at dei forstår korleis dette diesel/glødesystemet funker.

 

Brukte de OBD leser på diagnose?

 

Kan no prøve å rikle litt med ECT ledningen berre før å sjå om den starter lett da.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Blir 6te runden på verksted denne uka, så da skulle en jo tro att de fikk ut fingeren og sjekket dette :mad2:

 

 

Ohh yes, vi skal.

 

Men ække mulig å få solgt detta brasket på vintern.

 

Bilen skal byttes ut med fokus mk2 eller 3. Dama er blitt helfrelst på de. :D

 

Har en hu kan få kjøpt jeg :P med takstativ, 3 sett felger, ny dieselvarmer på onsdag og iPod :P

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Er dette eit Opelverksted du leverer bilen til?

 

Hvis ikkje er det ikkje sikkert at dei forstår korleis dette diesel/glødesystemet funker.

 

Brukte de OBD leser på diagnose?

 

Kan no prøve å rikle litt med ECT ledningen berre før å sjå om den starter lett da.

Opel merke verksted. Gjøvik eldste bil fortetning faktisk.

 

Har en hu kan få kjøpt jeg :P med takstativ, 3 sett felger, ny dieselvarmer på onsdag og iPod :P

Vi prioriterer hus framfor bil. Så din blir nok alt for dyr til oss. Men takk for tilbudet

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, men var det ikke Focus MK3 hu ønsket seg da? :P Eller Mondeo Mk3?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

En ting skal de ha verkstedet.

 

De tok de i hvertfall seriøst når jeg ringte de nå. Så dama skal rulle rundt i 2012 Combo når bare bergningsbilen har fått kjørt ned bilen hennes.

Hehehe, men var det ikke Focus MK3 hu ønsket seg da? :P Eller Mondeo Mk3?

Ble kanskje litt feil detta.

 

Fokus mk3 er kanskje slik du har, og den som kom i 2008 er bare facelift av mk2?

 

De to bilene er så foskjellige, så jeg mente den hadde fått nytt modell nr.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har MK3. Den forrige blir i så tilfelle MK2 facelift :)

 

Godt de tar det seriøst da :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

En ting skal de ha verkstedet.

 

De tok de i hvertfall seriøst når jeg ringte de nå. Så dama skal rulle rundt i 2012 Combo når bare bergningsbilen har fått kjørt ned bilen hennes.

 

Ble kanskje litt feil detta.

 

Fokus mk3 er kanskje slik du har, og den som kom i 2008 er bare facelift av mk2?

 

De to bilene er så foskjellige, så jeg mente den hadde fått nytt modell nr.

2012 Fiat doblo ja :P

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan dette går?

 

ok eller ?

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Fikk igjen bilen på fredag ettermiddag.

 

Denne gangen har de byttet starter, da de mente den som satt der ikke klarte å dra motoren raskt nok rundt. Høres merkelig ut i mine ører.

 

Våknet også til melding fra samboeren sendt i natt om att hu knapt fikk start på bilen i natt. Hu er på Elverum på besøk. Så det vil da si att hu har kjørt 10 mil fra Gjøvik og dit. Latt bilen stå fra 18 til kl 1 i natt også har hu alt start vansker. Riktig nok er det -20 der, men det burde gå når alle deler er nye, pluss full tank og lang kjøretur noen timer før.

 

Det komiske er nå att vi er oppe i 22.000kr i reparasjoner med den nye regningen for starter. Legger vi da til vrakpanten som snart blir 2500kr er så si på samme sum som vi er tilbudt i innbytte. 25.000kr. Uansett suksess med rep eller ikke skal den bilen vekk fra våre hender i sommer. Og hadde vi vist det ville blitt slik hadde vi ikke begynt å fikse på den overhode.

 

Er ganske sikker på vi ville fått 35.000 for den ved privat salg, noe som fortsatt er under snittet på FINN, men trur rett og slett ikke jeg tør selge den privat med tanke på historikken.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ikke bare betale og betale når de ikke har fått orden på bilen.

Det der kan du ikke gi deg på..

Er litt vanskelig å protestere også, så lenge verkstedet hevder de kan dokumentere att alle delene de har byttet til nå har vært deffekte.

 

Ny starter har vi fått utsatt betalingen på noen uker, i tilfelle det ikke hjelper denne gangen heller.

 

 

Det virker som det eneste de har gjort er å sette inn ny starter, selv om jeg ba de sjekke kompresjonen på motoren, da en kollega sa att om motoren ikke var skikkelig tett ville den bli tung og starte.

Link to comment
Share on other sites

krev alle utbyttede deler og dokumentasjon på at dei er fra din bil. få noen som har peiling til å sjekke dei... du skal ikkje betale for ein jobb som ikkje fixer det problemet du har satt dei til å fixe... du har leigd dei til å få orden på ditt startproblem, dette er ikkje fixet så hva betaler du da egentli for? og vis starteren er defekt noe som ikkje er utrulig siden du har måtta dratt den leeeeeenge på starter for å få liv i dritten, som har ein direkte årsak med problemet du alerde har hatt og satt dei til å fixe flere ganger... håper du ikkje drar til samme verksted meir og heller ikkje anbefaler dei til andre...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Du kan da ikke men at du skal betale for denne `prøve å feile`metoden å reparere . Utfra det jeg har lest her starter bilen ned til minus 15 grader, altså vil jeg tro at den gløder. Vil tro verkstedet har kontrollert dette !. Dette klarer de fleste mekanikere !. Jeg var borti en slik `bastard` som dette for noen år siden som hadde mer eller mindre de samme symptomer som dette men det var en 1.3l 2005 modell Combo .Måtte feilsøke i kulden for med enn gang det var -10 grader eller varmere startet motoren :angry2: Det som til slutt var feilen det var at en av de veldig små o-ringene som står i forbindelse med returslangene oppe på dysene ( t-stykker) ble utett i denne nevnte kulden som igjen gjorde at dieselen ville tilbake til tanken. Som igjen gjorde at motoren ble ett mareritt å starte. Få kontrollert om det står diesel over dysene i denne kulden vis ikke er systemet utett(da kan det være samme feil som jeg var borti). Kan også være en dyse som driver ap. Enkelt å sjekke dette også for en mekaniker !. Men tror ikke jeg hadde betalt for videre reparasjon her før de hadde vist resultater som viser framgang ihht startvanskene som du har. Du har jo rettigheter så klor deg fast i de. :)

Edited by R.S
Link to comment
Share on other sites

Dette er andre gangen de har bilen nesten en hel uke. Så de burde finne tid til å sjekke det meste, men skal skrive meg dette bak øret.

 

Vår er jo også en 1.3L. Selv om den er ett år nyere enn bilen du snakker om.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Da kan jo du bare håpe at feilen er den samme eller en lignende som den som jeg var borti, kan til tider være ett sant `helv..e` å feilsøke på diesel med `moderne `teknologi, men en mekaniker som har erfaring med `nyere` dieselmotorer skal eller for å si burde vel klare å finne ut av dette problemet. Klart verkstedet sliter vel med at de beste har vel rømt til oljerelatert arbeid eller funnet på noe annet pga dårlig lønn som veldig mange andre verksted ,men det er ikke ditt problem. Du for få deg en låne bil fra verkstedet å si at de nå har fått mange muligheter at de bare kan ta bilen inn igjen, og at du nå ikke vil ha den igjen før den virker på verkstedet egen regning. Klart jeg kjenner ikke til hele historien her .Jeg jobbet tidligere som garanti å reklammasjonsansvarlig hos en originalforhandler ,og utfra det som du har skrevet her burde du ha en god sak mot verkstedet. Du får bli litt vanskelig å ikke godta alt de sier. :glare: Merkeverksted som får inn en litt sint/irritert kunde gjør som oftest det de kan for å få roet ned situasjonen så du for ta å manne deg opp litt å skape litt røre så skal du bare se at de prioriterer deg 100% .Klart der er alltid noen verksted som ikke bryr seg så for håpe dette ikke er ett slikt ett. Som sagt rettigheter har du nok av så anbefaler deg på det sterkeste å bruke de vis du må. :glare:

Link to comment
Share on other sites

En tid. opel mekanikker sa idag:

 

De motorne har vi byttet mange av.

Pga kam-kjede strekker seg og kam-føler får feil signal..gærne kam-tider osv..

Det pleier og legge seg feil på kam-føler....

 

Et tips... :)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvordan endte dette her da?

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei Folkens.

 

Tenkte bare å oppdatere dere litt på denne. Bilen har nå rullet tilnærmet problemfritt ett par tusen km. Det ligger fortsatt en regning og venter på min x-samboer på 16k for alt som ble gjort i vinter, men nå er den Hæren Døtte meg igang igjen.

 

Har ikke prøvd den selv, siden vi ikke bor sammen lenger, men i følge x-en så slutter den plutselig å dra i motbakker, og den begynner å lugge. Den har selvfølgelig nok en gang vært inne på sitt lokale merkeverksted og de har lest ut en bråte med feilkoder.

 

Nå tror verkstedet att Turboen er gått. Så da er spørsmålet. Hvordan oppfører en bil seg når turboen er gåen? Og kan dette nye ha noen sammenheng med alt som har vært de siste årene?

 

Og ikke minst, hvor kan en eventuellt få tak på en ny turbo uten att det koster mer enn å kjøpe en delebil?

Link to comment
Share on other sites

For å hjelpe X-samboeren din litt på vei: http://www.finn.no/finn/car/used/browse2?&CAR_MODEL/MAKE=767

 

Men, ved turbohavari så pleier det vel å ryke noe forferdelig ?

 

Turbo til en sånn Combo kan da vel umulig koste all verden, men 16000.- + turbo, da er det billigere å kjøpe ny bil snart.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...