Jump to content

Foring i trailing arm mk3 stv


robbe

Recommended Posts

Hei,

lagt inn spm om dette tidligere og forsåvidt fått beskjed fra Ford verksted om at hele armen må byttes.

 

Imidlertid har jeg nå fått tilbud om å bytte kun foringen, halve prisen av ny del ville kostet. Dette hos samme verksted som i fjor sa at det ikke gikk. Vi snakker om merkeverksted.

 

Jeg trodde ikke helt på det, så jeg sendte sprengskisse av understellet og bilde av denne hovedarmen. Fikk da bekreftet av kundemottakeren at det var riktig del jeg fikk tilbud på.

 

Noen som vet om Ford har begynt å selge løse foringer til disse hovedarmene? Den hvor bremser/hjul etc er boltet fast.

 

Har blitt fortalt at man kan benytte foringen fra mk2 der. Kanskje det de har tenkt å gjøre.

 

Får høre med dem når jeg leverer bilen på mandag. Om de bytter bare foringer nå, så er det forsåvidt en god ide, da jeg synes det var drøyt å eventuellt måtte betale 2500,- for bare delen. spesiellt siden det bare er foringen som er dårlig lissom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet de foringene i fjor, de selges løse. De kostet ca 90 kroner pr stk. Jeg brukte ca 3 timer pr side på jobben.

Hadde jeg byttet hele armen hadde jeg spart meg nesten to timers arbeid, men et verksted vil jo være mye mer effektivt enn jeg var.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Da var nå i allefall bilen levert, så får man se hva de sier og hva de ønsker å gjøre.

 

Ble brått litt for kaldt å ligge ute i garasjen å styre selv med slikt, samtidig er det jo greit at foringen er tight da det dunker litt og sporer vel litt ekstra når den er slapp :(

 

Kan vel egentlig ikke klage når bilen har rundet 180000 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var den foringen ingen vits å bytte i følge Ford.

Hadde begynt å slippe, men foreløpig var det ikke noe vits.

 

Om man bytter denne selv, må armen av eller kan man klare det med armen montert på bilen og en eller annen form for mobil presse eller lignende?

 

Har nemlig litt lyst å bytte disse selv om det ikke er helt gåent. Liker ikke begynnende mangler.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...