Jump to content

Anbefaling av clutch til Escort cosworth ?


cosworthpower

Recommended Posts

Jeg trenger en ny clutch i en Escort cosworth , jeg har i flere år hatt en original trykkplate og lamell, dette har fungert bra, men nå er den utslitt... Original clutch er ikke å få tak i lengere, Alcon clutchen som mange skryter av er utgått, og jeg er skeptisk til om en uoriginal "standar" clutch vil holde siden motorcraft clutchen mest sannsynlig har vært i grenseland til å slure.

Så nå har jeg blitt anbefalt av selger i England, å kjøpe AP organisk clutch, den er visst fin å ta igang med, men er hardere på pedalen... - er det noen her som har erfaring med denne? Jeg har st. pedal med wire og vil helst ikke bygge om til hydrolikk, vil pedalen bli ubehagelig hard sammenlignet med original clutch?

Eller har noen et forslag om en annen clutch som er lettkjørt?

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Den 6 pad`n fra turbokongen funker meget bra, å koster bare 1500kr inkl frakt.

 

20120821_232051.jpg

 

Jeg kan også anbefale denne fra Burton, som å kjøre med original, å henger fint med et maxa T34 oppsett.

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-cosworth-yb/clutch-plate-cosworth-sierra-v6-bonded-cp2346-45.html

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Den 6 pad`n fra turbokongen funker meget bra, å koster bare 1500kr inkl frakt.

 

Jeg kan også anbefale denne fra Burton, som å kjøre med original, å henger fint med et maxa T34 oppsett.

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-cosworth-yb/clutch-plate-cosworth-sierra-v6-bonded-cp2346-45.html

Dette er antagelig samme som woodford har anbefalt, men på linken du la opp, er det kun lamell... Hva slags trykkplate har du kombinert den med ?

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Dette er antagelig samme som woodford har anbefalt, men på linken du la opp, er det kun lamell... Hva slags trykkplate har du kombinert den med ?

 

Kjørte med standard trykkplate, lada 2 bar på T34 med alt som hører til, slura aldri å den fikk brukt seg bra.

 

Tålte burnout på 3`e gir, max skuv i 5`e osv. Var meget behagelig å kjøre med, ikke noe tull ved igangstart osv.

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Kjørte med standard trykkplate, lada 2 bar på T34 med alt som hører til, slura aldri å den fikk brukt seg bra.

 

Tålte burnout på 3`e gir, max skuv i 5`e osv. Var meget behagelig å kjøre med, ikke noe tull ved igangstart osv.

 

:)

Okay, da er nok min motor ganske lik i oppsett... Problemet mitt er da å få tak i en ny original trykkplate siden min har fått endel juling og ikke egner seg til gjenbruk...

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag.

 

Merkelig, min var lett som bare det.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag.

Riktig, men da har du sikkert AP trykkplate og ikke original? Jeg hadde AP trykkplate med tilhørende 6 puck lamell på en sedan for noen år siden, den hakket og var steinhard... Helt ubrukelig til vanlig kjøring mener ihvertfall jeg...

 

Men AP organisk lamell med original trykkplate slik som RON har prøvd er nok et veldig godt alternativ :)

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Har inne Spec heavy duty organisk lamell til cosworth for 1200kr

 

Har og en ny alcon clutch med 6puck

 

bare send en pm om intr :D

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Det viste seg nå at svinghjulet var så fullt av herdepunkter at det mest sannsynlig ikke er verdt å maskinere... Derfor lurte jeg litt på denne pakka istede for standar trykkplate og AP organisk lamell.... - er det noen som har vert borti denne? Selger skryter (selvsagt ) av ubetydelig hardere pedal, myk igangsetting og at den takler greit et steg 3 oppsett...

http://viewitem.eim.ebay.no/FORD-RS-COSWORTH-ESCORT-SAPPHIRE-SIERRA-FAST-ROAD-CLUTCH--LB-FLYWHEEL/271029151239/item

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Det viste seg nå at svinghjulet var så fullt av herdepunkter at det mest sannsynlig ikke er verdt å maskinere... Derfor lurte jeg litt på denne pakka istede for standar trykkplate og AP organisk lamell.... - er det noen som har vert borti denne? Selger skryter (selvsagt ) av ubetydelig hardere pedal, myk igangsetting og at den takler greit et steg 3 oppsett...

http://viewitem.eim.ebay.no/FORD-RS-COSWORTH-ESCORT-SAPPHIRE-SIERRA-FAST-ROAD-CLUTCH--LB-FLYWHEEL/271029151239/item

Techniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet.

Link to comment
Share on other sites

Techniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet.

Takk for tips, det var ikke mange som hadde en positiv opplevelse med firma eller produkt... - Da styrer vi lett unna den:)

 

den er ikke noe problem å få vekk herde flekkene på svinghjulet. dem som evnt. skal gjøre jobben bør ha slipe-stein utstyr til sin svinghjuldreie maskin sin.

Fargen blir nok borte og overflaten bra.... Men herdepunktene vil jo fremdeles ligge i stålet, det vil da si at det myke stålet rundt herdepunktene vil bli fortere slitt, og da er man igjen like langt etter en stund.... Dessuten så er man langt på vei til et nytt svinghjul når man regner kostnad med maskinering og helst ballansering etterpå....

Escort Cosworth Wolf

Bmw f31

Link to comment
Share on other sites

Techniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet.

 

akkurat ja..en kompis handla derfra. bare tull, ikke passet utløserlager, heller ikke trykkplata.da de endelig sendte noe som passet , sluret den på clutchen!

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...